فرامرز خودنگاه، داور مسابقات مردان آهنین، متولد 1345 در تهران است. او ورزش را با وزنه‌برداری شروع کرد و حتی به المپیک نیز راه یافت. سپس به دلیل مصدومیت به بدن سازی و پاور لیفتینگ روی آورد.
کد خبر: ۳۲۴۹۶۰

2 سال سرمربی تیم ملی پاور لیفتینگ و یک سال و نیم سرمربی تیم ملی پاور لیفتینگ جانبازان بود. او داور بین‌المللی وزنه‌برداری و پاور لیفتینگ هم هست.

خودنگاه سراسر مسابقات مردان آهنین را پر‌حادثه می‌داند.

اما حادثه‌ای که همیشه در ذهنش می‌ماند سورپرایزی بود که در طول مسابقه برایش پیش آمد: در اولین دوره مسابقات مردان آهنین، مجری از من خواست که خودم یکی از آیتم‌ها را امتحان کنم. دو وزنه سنگین بود که باید نگه می‌داشتم و یادم هست که یک دقیقه کامل نگه داشتم. در شرایطی که هیچ تمرینی نداشتم و ساعت 3 صبح بود. اصلا آمادگی نداشتم و فشار زیاد را تحمل کردم. خیلی غیر‌منتظره بود.

یکی دیگر از حوادثی که مسیر زندگی این ورزشکار را عوض کرده، مصدومیتش قبل از مسابقات المپیک بارسلونا است. می‌گوید: من در اردوی تیم ملی بودم که آپاندیسم ترکید و مجبور شدم جراحی کنم.

چون ورزشم وزنه‌برداری بود دیگر نتوانستم به المپیک بروم. بعد از آن هم وزنه‌برداری حرفه‌ای را کنار گذاشتم و سراغ پاور لیفتینگ رفتم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها