افشاگری روزنامه‌های انگلیسی و آمریکایی

سازمان سیا ریگی را حمایت می کرد

روزنامه‌ آمریکایی «مک کلاچی» و روزنامه‌ی انگلیسی دیلی تلگراف در حالی که واشنگتن ارتباط با «عبدالمالک ریگی» را انکار کرده است فاش کردند که گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سازمان جاسوسی آمریکا از ریگی حمایت و تشویق کرده است.
کد خبر: ۳۱۳۷۳۰

به گزارش فارس،‌ روزنامه «مک‌کلاچی» در گزارشی به نحوه دستگیر شدن «عبدالمالک ریگی» سرکرده یکی از گروهک‌های تروریستی اشاره کرد.

در حالی که آمریکا ارتباط با این سرکرده را انکار کرده است، این روزنامه به گزارش آوریل 2007 شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌ نیوز» اشاره می‌کند که در آن گزارش به وضوح اعلام شده بود که مقامات آمریکایی از سال 2005 به طور مخفیانه گروه ریگی را تشویق و حمایت ‌کرده‌اند.

همچنین الجزیره انگلیسی سال گذشته مصاحبه‌ای با «عبدالحمید ریگی» برادر عبدالمالک ریگی انجام داده بود.

در این مصاحبه عبدالحمید گفته بود که در سال 2004 یک ژنرال آمریکایی در اسلام‌آباد پاکستان با مالک دیدار کرده بود و این ژنرال آمریکایی از وی خواسته بود تا عملیات خود را فراتر از مرزهای سیستان و بلوچستان و حتی در تهران انجام دهد.

مالک نیز به این ژنرال آمریکایی گفته بود در صورتی که پول و تجهیزات کافی وجود داشته باشد، گسترش عملیات امکانپذیر است.

«حیدر مصلحی» وزیر اطلاعات ایران نیز روز گذشته و در نشستی خبری تاکید کرد که عبدالمالک ریگی 24 ساعت قبل از دستگیری در یکی از مقرهای آمریکا در افغانستان حضور داشته است، اما یکی از مقامات ارشد آمریکایی امروز در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، در واکنش به اظهارات مصلحی ، این موضوع را انکار کرد.

ریگی که سرکرده تروریست‌های شرق ایران بود طی سالیان اخیر جنایت‌های گوناگونی را در استان سیستان و بلوچستان انجام داده است. آخرین جنایت این گروهک تروریستی روز یکشنبه (26 مهر/ 18 اکتبر) در سیستان و بلوچستان صورت پذیرفت که در آن حادثه تروریستی 42نفر از جمله تعدادی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که سردار «شوشتری» جانشین فرمانده نیروی زمینی نیز در میان آنها بود به شهادت رسیدند.

دیلی‌تلگراف:سیا پول و تسلیحات گروه ریگی را تامین می‌کرد

همچنین یک روزنامه انگلیسی دی تلگراف در گزارشی ضمن اشاره به جزئیات بیشتری درباره دستگیری عبدالمالک ریگی اعلام کرد سازمان جاسوسی آمریکا پول و تسلیحات گروه ریگی را فراهم می‌کرد.

در حالی که نحوه دستگیری «عبدالمالک ریگی» همچنان به طور کامل مشخص نیست این روزنامه اعلام کرد که فرودگاه «بیشکک» قرقیزستان تایید کرده است که پرواز «QH454» که از دبی به سمت قرقیزستان پرواز می‌کرده است چندین ساعت تاخیر داشته است.

«آمریکا در خاک قرقیزستان پایگاه نظامی دارد و یکی از احتمالات قوی این است که ریگی قصد داشته است به پایگاه آمریکا در این کشور مراجعه کند.»

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات ایران بعد از دستگیری ریگی در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این تروریست 24 ساعت قبل از دستگیری در یک پایگاه آمریکایی در افغانستان حضور داشته است.

برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی بر فراز خاک ایران مجبور به فرود آمدن می‌شود و پس از دستگیری ریگی ، هواپیما به مسیر خود ادامه می‌دهد.

دیلی تلگراف در ادامه گزارش خود نوشت که ایران بارها اعلام کرده است گروهک ریگی به طور مستقیم از سوی انگلیس ، اسرائیل و آمریکا حمایت می‌شده است.

این روزنامه انگلیسی افزود که چندین رسانه از جمله هفته نامه «ساندی تلگراف» در گزارش‌های خود تاکید کرده‌اند که سازمان جاسوسی آمریکا در سال 2007 برای گروه ریگی پول و تسلیحات فراهم کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها