ایسنا: کتاب «زندگی و شعر م. آزاد» به کوشش محمد مفتاحی منتشر می‌شود. این کتاب یکی از جلد‌های مجموعه‌ به هم پیوسته‌ای است که درباره‌ زندگی و شعر شاعران از سوی نشر ثالث منتشر می‌شود. تا کنون حدود 30 جلد از این مجموعه درباره‌ شاعرانی چون احمد شاملو، هوشنگ ابتهاج (ه.ا. سایه) و فریدون مشیری به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۱۳۰۰۳

باسمه ژاپنی در موزه ملک

جام‌جم:‌ نمایشگاه آثار چاپ باسمه هنرمند ژاپنی یکشنبه به طور همزمان در نگارخانه صبا و موزه ملک گشایش می‌یابد.در این نمایشگاه 46 اثر منتخب از مجموعه آثار نانا شیومی، هنرمند زن ژاپنی با عنوان «یکصد نما از میتاته» به نمایش درمی‌آید. شیومی، هنرمند چاپ باسمه با تکنیک خاص خود است. سبک فکری وی در این مجموعه آثار هنری‌ «متیاته» نام دارد. متیاته، سبکی فکری است که زمان‌های قدیم در فرهنگ ژاپن وجود داشته است؛ شکلی از قرینه‌سازی یا تشبیه موردی به مورد دیگر. سبک کاری او در چاپ، «اوکیوئه» که همان استفاده از آب باران برای پخش کردن جوهر محلول در آب است، نام دارد.

برگزاری هم‌اندیشی تخیل و مرگ

جام‌جم: هم‌اندیشی تخیل و مرگ با بررسی آثار هنرمندانی که «مرگ» به عنوان موضوع و مضمون اصلی اثر آنهاست، یکشنبه آینده در تالار مولوی دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.در نخستین روز این همایش مقالاتی با مضامین فلسفه، اسطوره، تجسمی و ادبیات، طی 4 نشست ارائه می‌شود. دومین روز نیز به پانل‌های «نمایش و سینما» و «شعر» اختصاص خواهد داشت.

علیخانی با «عروس بید» به بازار کتاب آمد

جام‌جم: «عروس بید» عنوان سومین مجموعه‌ داستان یوسف علیخانی است که بتازگی از سوی نشر آموت منتشر شده است.داستان‌های این کتاب نیز مانند 2 مجموعه‌ داستان اول این نویسنده در فضایی جادویی و وهم‌آلود اتفاق می‌افتد. این داستان‌نویس برای نوشتن مجموعه‌ داستان «اژدهاکشان» در بخش داستان کوتاه ‌ جایزه‌ جلال ‌آل‌‌احمد مورد تقدیر قرار گرفت.

نوروز؛ قلب تپنده هویت ایرانی

مهر: محمد بقایی ماکان، نویسنده و پژوهشگر فرهنگی یکشنبه دوم اسفند در بنیاد جمشید برای علاقه‌مندان به فرهنگ ایرانی درباره نوروز و رمز و رازهای آن سخن می‌گوید. عنوان سخنرانی ماکان «نوروز؛ قلب تپنده هویت ایرانی» است.

سنگری «غروب بود و تو نبودی» را منتشر کرد

جام‌جم: محمدرضا سنگری، شاعر و نویسنده بتازگی مجموعه‌ای از نثرهای شاعرانه و آیینی خود را با عنوان «غروب بود و تو نبودی» به کوشش نشر تکا منتشر کرده است.

همایش سعدی در غزل

مهر: همایش «سعدی در غزل» روز پنجشنبه دوم اردیبهشت 1389 به مناسبت روز بزرگداشت این شاعر سرشناس ایرانی به همت مرکز فرهنگی شهر کتاب و با همکاری مرکز سعدی پژوهی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان، پژوهشگران و استادان می‌توانند چکیده‌ مقالات خود را در باب غزل سعدی تا پایان اسفند ماه به مرکز فرهنگی شهر کتاب ارسال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها