با حکم دادگاه کیفری استان تهران

خاله قاتل به قصاص محکوم شد

زن جوانی که خواهرزاده جوان خود را با چاقو به قتل رسانده بود ، با حکم دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد.
کد خبر: ۳۱۲۵۲۴

به گزارش فارس، شامگاه 23 اسفند 86 ، مأموران کلانتری احمدآباد مستوفی ، از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در یکی از محلات این منطقه باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه با جسد بی‌جان جوان 24 ساله‌ای به نام سهراب روبرو شدند که با اصابت چاقو به قلبش به قتل رسیده بود.

تحقیقات از شاهدان و خانواده مقتول برای شناسایی قاتل سهراب آغاز شد و در نهایت مادر مقتول به مأموران گفت که خواهرش، یعنی خاله مقتول ، قاتل است و فرار کرده است.

مدت کوتاهی از انجام تحقیقات برای شناسایی خاله مقتول نگذشته بود که وی دستگیر شد ولی حاضر به اعتراف نشد و منکر قتل خواهرزاده خود شد.

تحقیقات از وی در حالی پیگیری شد که با وجود یک سال از زمان دستگیری این متهم، همچنان منکر قتل بود. اما در نهایت در تاریخ 23 آذر سال گذشته لب به اعتراف گشود و قتل خواهرزاده خود را گردن گرفت.

جلسه رسیدگی به این پرونده، امروز در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی ، برگزار شد.

عطار، نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست گفت: ناهید، متهم به مباشرت در قتل عمدی ، سهراب 24 ساله است و با توجه به محتویات پرونده مانند، شکایت اولیای‌دم، اظهارات شاهدان، اقرار متهم، نظریه پزشکی قانونی و گزارش مرجع انتظامی، متهم گناهکار است و تقاضای مجازات وی را دارم.

بعد از قرائت متن کیفرخواست توسط نماینده دادستان، مادر مقتول به عنوان ولی‌دم در جایگاه قرار گرفت و ضمن درخواست قصاص برای خواهر خود، متعهد شد که سهم دیه شوهر خود و فرزند صغیر مقتول را بپردازد. پدر مقتول از قصاص متهم گذشت کرده است.

مادر مقتول به قاضی گفت: خواهرم در خانه من زندگی می‌کرد و از من خواسته بود، پولی را که برای اجاره به من داده بود، به او برگردانم تا از خانه من برود. پسر خواهرم، از دختر من 200 هزار تومان پول گرفته بود که من به خواهرم گفتم این مبلغ را از پول تو کم می‌کنم و مابقی را پرداخت می‌کنم که بر سر همین موضوع درگیری شروع شد و در نهایت پسرم به قتل رسید.

بعد از اظهارات مادر مقتول، خواهر وی به عنوان متهم در جایگاه قرار گرفت و در پاسخ به سؤال قاضی که آیا سوابق توزیع مواد مخدر و ارتباط نامشروع و همچنین قتل را قبول داری، گفت: همه اتهام‌ها را قبول دارم.

متهم در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر اینکه اتهام قتل را قبول داری ‌گفت: قتل را قبول دارم ولی سهراب خودش را روی چاقو پرتاب کرد.
خواهرم هم مانند من، فروشنده موادمخدر بود و اجازه نمی‌دادند که من فروشندگی کنم. به او گفتم که پولم را بده که در جواب به من گفت، به جای پول، به تو هروئین می‌دهم. من مخالفت کردم و درگیری شروع شد.خواستم بروم از آنها به کلانتری شکایت کنم که داخل کوچه سهراب مقابل من قرار گرفت و شروع به فحاشی کرد. به من لگد زد و من او را تهدید کردم که اگر ادامه بدهد با چاقو او را خواهم زد که ناگهان جلو آمد و چاقو وارد قلبش شد.

قاضی گفت: قد مقتول از شما بلندتر بود و با توجه به نظریه پزشکی قانونی، چاقو به شکلی وارد سینه و قبل مقتول شده است که نشان می‌دهد که عمدا‌ً او را زدی.

متهم در جواب گفت: نه، خودش به سمت من حمله کرد. بعد از آن هم به خاطر اعتیادی که سهراب داشت، تصور کردم حالش بد شده است و فرار کردم.

بعد از اظهارات متهم، وکیل وی در جایگاه قرار گرفت و با بیان اینکه متهم، چاقو را برای حفظ امنیت جانی به همراه داشته است و نه قتل خواهرزاده خود و همچنین حمله از سوی مقتول، عمل متهم را دفاع مشروع عنوان کرد.

متهم برای بیان آخرین دفاعیات خود در جایگاه قرار گرفت و گفت: اگر خانواده مقتول رضایت داده و دیه هم بخواهند، من توانایی پرداخت دیه را ندارم.

بعد از خاتمه جلسه، قاضی عزیزمحمدی و مستشاران دادگاه، وارد شور شدند و متهم را به شرط پرداخت سهم دیه پدر و فرزند مقتول از سوی مادر مقتول ، به قصاص محکوم کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها