ده ایرانی به جرم حمل جداگانه چهار تا هفت کیلو مواد مخدر در چین به اعدام محکوم شده اند که حکم برخی از آنان به زودی اجرا خواهد شد .
کد خبر: ۳۰۴۵۰۸

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر به نقل از منابع رسمی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن ، در حال حاضر در مجموع سی وهفت تبعه ایرانی به جرم قاچاق مواد مخدر درچین دستگیر و محاکمه شده اند که برای ده نفر آنان حکم اعدام صادر شده است .

به گفته همین منابع هشت تن از ایرانیان محکوم شده به اعدام در زندان پکن و دو نفر در زندان شهر "گوانجو " در انتظار اجرای حکم به سر می برند.

این افراد به جرم جاسازی مواد مخدر از نوع "شیشه" در چمدان هایشان توسط پلیس چین بازداشت شده اند.

براساس قوانین قضایی چین مجازات به همراه داشتن بیش از چهل گرم مواد مخدر اعدام است و دولت این کشور با قاطعیت و بدون استثنا این قانون را اجرا می کند .

براساس گزارش منابع سفارت ایران در پکن همچنین بیست و دو تبعه ایرانی دیگر که عمدتا از "فیوج " هستند به جرم جیب بری و استفاده از گذرنامه های جعلی در زندان های طولانی مدت به هشت تا هیجده سال زندان و یک نفر نیز به جرم قتل یک راننده تبعه چین هنگام سرقت به حبس ابد محکوم شده اند .

متهمان قصد داشته اند مواد مخدر را از شهر گوانگجو به پکن منتقل کنند که بوسیله پلیس بازداشت شده اند.

دولت چین هفته گذشته با اعدام یک قاچاقچی تبعه انگلیس نشان داد که در اجرای قوانین مجازات قاچاقچیان مواد مخدر بسیار جدی است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها