سازمان امور مالیاتی از مشمولان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده خواست اظهارنامه های مربوط به عملکرد سه ماهه سوم امسال خود را تا پانزدهم دیماه به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند تا مشمول جریمه نشوند.
کد خبر: ۳۰۳۵۹۹

محمد قاسم پناهی معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت : از اول مهر امسال 12 گروه جدید به مشمولان دوره قبلی مالیات بر ارزش افزوده پیوستند که این گروه و مشمولان قبلی تا 15 دیماه فرصت دارند اظهار نامه های مربوط به دوره سه ماهه سوم امسال را به سازمان امور مالیاتی ارائه کنند.

محمد قاسم پناهی مشمولان جدید را که پیش از مهر ماه امسال نیز به آنها اطلاع رسانی شده است شامل واحدهای تولیدی ،‌ بهره برداران معادن ، ارائه دهندگان خدمات حسابداری و حسابرسی ، خدمات مدیریت مشاوره ، ارائه دهندگان انواع خدمات انفورماتیک اعم از سخت افزاری و نرم افزاری ، هتلها و متلهای سه ستاره و بالاتر ، بنکداران ، عمده فروشان و فروشگاههای بزرگ ، واسطه های مالی ، توزیع کنندگان ، نمایندگان موسسات تجاری و صنعتی ، موسسات حمل و نقل موتوری باری ، موسسات تبلیغات و بازاریابی و موسسات مهندسی مشاور اعلام کرد.

وی افزود : مشمولان مرحله اول در دی ماه اظهارنامه های دوره پنجم و مشمولان مرحله جدید دوره نخست اظهارنامه های مالیات برارزش افزوده خود را ارائه می کنند.

معاون سازمان امور مالیاتی با قدردانی از مودیان مالیات بر ارزش افزوده در ارائه بموقع اظهارنامه ها ، درباره نحوه ارائه اظهارنامه ها اظهار داشت : اشخاص حقیقی و حقوقی همانگونه که به انها اموزش داده شده است با ورود به سامانه مالیات بر ارزش افزوده و وارد کردن کد ملی برای اشخاص حقیقی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی می توانند از محل کار یا منازل خود پرسشنامه مالیات بر ارزش افزوده را پر و پس از واریز مالیات متعلق از طریق بانک و گرفتن پرینت از اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و امضاء ، ان را به سازمان امور مالیاتی یا ادارات مالیاتی در سراسر کشور ارائه کنند.

پناهی با تاکید بر اینکه پر کردن اینترنتی اظهارنامه های مالیات برارزش افزوده و دریافت کد رهگیری به منزله ارائه اظهار نامه است ، درباره ان دسته از مودیان مشمولی که دسترسی به اینترنت ندارند گفت : بیش از سیصد نقطه در نظر گرفته شده است تا اشخاصی هم که به اینترنت دسترسی ندارند با مراجعه به ادارات کل مالیاتی سراسر کشور بموقع اظهارنامه های خود را ارائه کنند تا مشمول جریمه نشوند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست 36 هزار و هفتصد نفر اظهار نامه های مالیات برارزش افزوده خود را ارائه کردند پیش بینی کرد با پیوستن 23 هزار و پانصد مودی دیگر در فراخوان دوم ، حدود شصت هزار اظهارنامه تا 15 دیماه دریافت شود.

معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امور مالیاتی درباره درامدهای حاصل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت : سه درصد مالیات برارزش افزوده و عوارض شهرداری در واقع جایگزین قانون تجمیع عوارض شده است که نرخ ان در برخی موارد بیشتر از سه درصد بود و سازکار بازگرداندن بخشی از ان هم برای پرداخت کنندگان ان فراهم نبود.

وی افزود : بر اساس قانون مالیات برارزش افزوده که در ایران با کمترین نرخ در مقایسه با بیش از 140 کشوری که ان را اجرا می کنند اعمال می شود ، به جز مصرف کننده نهایی مالیات پرداختی زنجیره تولید به انها مسترد می شود.

پناهی گفت : تاکنون بیش از دو هزار و دویست میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده است که براساس قانون نیمی از ان به شهرداریها پرداخت شده است ( براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده از سه درصد مالیات دریافتی یک ونیم درصد باید به شهرداریها اختصاص یابد).

وی افزود : تاکنون حدود صد میلیارد تومان به پرداخت کنندگان مالیات برارزش افزوده به صورت نقدی مسترد شده و همین میزان نیز با توافق مودیان به عنوان طلب انان و تسویه دوره بعدی در نظر گرفته شده است.

معاون مالیات برارزش افزوده سازمان امورمالیاتی با اشاره به تحقق نود درصدی درامدهای پیش بینی شده در بودجه امسال از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ، پیش بینی کرد تا پایان سال همه 3500 میلیارد تومانی که از محل دریافت سه درصد مالیات برارزش افزوده و عوارض شهرداری پیش بینی شده است ، محقق شود.

هنوز بخش عمده اصناف و فعالان اقتصادی مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نشده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها