تظاهرات محکومیت اهانت به ساحت مقدس امام (ره)

متن قطعنامه پایانی تظاهرات

در پایان تظاهرات در محکومیت اهانت به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) قطعنامه ای در پنج بند قرائت شد.
کد خبر: ۳۰۰۶۷۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، متن کامل این قطعنامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«فاما الزبد فیذهب جفاء و اما ماینفع الناس فیمکث فی الارض»
«اما، (باطل چون) کف بیرون افتاده از میان می رود ولی، (حق چون) به مردم سود
می رساند، در زمین [باقی] می ماند....»‌

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه، یادگاری ارزشمند و میراثی گرانسنگ است که بنای آن به دست معمار کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) ، پایه ریزی شده و با ارائه الگویی نوین و جامع برای اداره جوامع بشری، جهان را در آستانه تحولی عظیم و بی بدیل قرار داده و روح بیداری اسلامی را در جهان اسلام جاری و ساری کرد.

انقلاب اسلامی به سرعت تبدیل به نقطه عطفی در روند موجود جهانی و مایه امیدواری مستضعفان جهان در مبارزه با استکبار جهانی شد و از همین رو قدرت های سلطه گر و زورگوی دنیا از روز نخست، تخریب و تضعیف اراده ملی و روحیه انقلابی ملت ایران و به فراموشی و غفلت سپردن آرمانهای بلند و آزادی بخش رهبر کبیرمان را در سطح دنیا پیگیری کردند.

متأسفانه در وقایع چند ماه اخیر و اغتشاشات پس از انتخابات برخی از برادران سابق ما و کسانی که اسم و رسمشان را به برکت انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) به دست آوردند، از استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده انقلاب گوی سبقت را ربودند و زمینه ساز و مشوق ظهور و بروز دشمنی و کینه توزی استکبار جهانی به آرمان ها و اندیشه های رهبر کبیر انقلاب اسلامی شدند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «کاری کردند که دشمنِ مأیوس و نومید، جان تازه بگیرد و تشویق شود.»

آخرین اقدام وقیحانه و شرم آور اغتشاش طلبان و فتنه گران ، جسارت به حریم و ساحت رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، بود که، عمق رذالت دشمنان قسم خورده انقلاب را نشان داد و خشم انقلابی امت حزب ا... را در آستانه آغاز ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر برانگیخت.

اینک ، ما شرکت کنندگان در این تظاهرات ضمن اعلام انزجار و برائت از زمینه سازان و عاملین این اهانت بزرگ که با سوء استفاده از نام دانشجو و محیط پاک دانشگاه صورت گرفت، مواضع خود را نسبت به استکبار جهانی و برخی فریب خوردگان و سرسپردگان داخلی آنها اعلام می داریم:

1 نام امام و راه امام از صحنه روزگار محو شدنی نیست و تلاش دشمنان و هم پیمانان داخلی آنها برای به فراموشی سپردن آرمان های امام عظیم الشأن (ره) نتیجه ای جز ناکامی دوباره انها نخواهد داشت چرا که امام راحلمان (ره)‌ یک حقیقت همیشه زنده در قلب ملت ایران است.

2 اهانت اخیر به ساحت مقدس حضرت امام (ره) و تفکرات و اندیشه های پاک و زلال ایشان ادامه جسارت های دیروز است، همان جریانی که تظاهرات علیه خدا، انتقاد علیه معصومین و استیضاح کابینه ائمه هدی را تجویز می کردند، قیام کربلایی حسین بن علی (ع) را خشونت می نامیدند و افکار و اندیشه حضرت امام (ره) را عامل عقب ماندگی ایران می دانستند و خواستار به موزه سپردن افکار ایشان بودند. پاره شدن عکس امام نتیجه زمینه چینی جریانی است که سالهاست تلاش خود را مصروف پاره کردن، تحریف و محو اندیشه های تابناک امام خمینی (ره) کرده اند. ما اعلام می کنیم ملت بزرگ ایران این افکار و سخنگویان آن را در خط مقدم مقابله با امام و آرمان های او می دانند.

3- انتظار ما از اطرافیان و منتسبان امام عزیزمان این بود که در مقابل حرمت شکنی های اغتشاشگران در مناسبت های اخیر نظیر روز قدس، سیزدهم آبان و شانزدهم آذر که با پشتیبانی عناصر فتنه صورت می گرفت موضع گیری نمایند و به جای انکار اصل قضیه، به سکوت طولانی خود در قبال جفاهایی که نسبت به آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، پایان دهند.

4- ما شرکت کنندگان در این تظاهرات همراه با سایر آحاد و اقشار ملت موحد، انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی از مسئولان قضایی کشور مصرانه می خواهیم مجرمین و عاملین اهانت به ساحت قدسی امام راحل را شناسایی و کسانی را که با اعمال و رفتار ضد انقلابی زمینه بروز این اقدام وقیحانه را پدید آورده اند بدون هیچ گونه اغماض و مماشات به مردم معرفی نموده و برخورد قانونی و قاطع با آنان انجام دهند.

5- ملت مسلمان و انقلابی ایران ضمن میثاق با آرمان های والای امام عظیم الشان (قدس الله نفسه زکیه) و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بار دیگر با ولی فقیه زمان، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ،حضرت آیت الله خامنه ای تجدید میثاق کرده و با صدای رسا شعار اساسی انقلاب اسلامی ایران را پرشکوه تر از همیشه فریاد برمی آورد: مرگ بر ضد ولایت فقیه.

بیعت با امام ( ره) و رهبری

مردم مقاوم و همیشه در صحنه ایران اسلامی امروز جمعه باردیگر با حضور در راهپیمایی اعتراض آمیز در محکومیت اهانت به ساحت مقدس حضرت امام خمینی (ره) با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
 
نمازگزاران تهرانی در پایان با صدور قطعنامه ای پنج بندی ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس حضرت امام (ره)  با آرمانهای والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

در این قطعنامه همچنین از قوه قضائیه خواسته شده است، عاملان اهانت به ساحت حضرت امام(ره) و زمینه سازان این حرکت بدون مماشات معرفی و با آنان برخورد قاطع شود.

تظاهرکنندگان شعارهای ، ای رهبران فتنه این آخرین پیام است این ملت مسلمان آماده قیام است ، سردادند.

آنان تصاویر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و نیز پرچمهای سیاه منقش به عبارات "یا ابوالفضل (ع) و یا حسین (ع)" را در دست داشتند.

محمدنجار وزیرکشور، رییسی معاون اول قوه قضاییه، منتظری رییس دیوان عدالت اداری، میرتاج الدینی معاون امور مجلس ریاست جمهوری ، رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور و جعفری دولت ابادی دادستان تهران از جمله شخصیتهایی هستند که در این مراسم حضور داشتند.

همچنین گروه های مختلف مردم از جمله جوانان ، فرهنگیان ، دانشجویان و دانش آموزان ، ورزشکاران ، بازاریان ، روحانیان و طلاب و دیگر مردان و زنان همیشه در صحنه در این راهپیمایی با شکوه حضور داشتند.
 
گزارش تظاهرات در سراسر ایران

مردم معترض خرمشهر نیز با در دست داشتن عکس هایی از تمثال مبارک امام راحل و حضرت آیت الله خامنه ای شعارهای "خامنه ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است و مرگ بر منافق ، مرگ برآمریکا" سر داده اند.

مردم استان هرمزگان ، سرزمین آفتاب گرم و آبی نیلگون خلیج فارس امروز پس از اقامه نماز پر صلابت جمعه ، با شرکت در راهپیمایی گسترده انزجار خود را از دشمنان ولایت و توهین کنندگان به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، حضرت امام خمینی (ره) اعلام کردند .

مردم ولایتمدار بندرعباس هم امروز با شرکت در راهپیمایی گسترده و با سردادن شعارهای الله اکبر،مرگ بر ضد ولایت فقیه ، خمینی خمینی راهت ادامه دارد ، فریاد امت ما مرگ بر منافق،ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند با پیمودن مسیر گلزار شهدا تا چهار راه شهدا یکپارچه عشق به خمینی کبیر را فریاد زدند.

مردم زنجان هم با سردادن شعارهایی در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.

در این رهپیمایی که از امام زاده ابراهیم محل برگزاری نماز جمعه آغاز شد و تا میدان انقلاب ادامه خواهد داشت، گروههای مختلفی از جوانان ، فرهنگیان ، دانشجویان و دانش آموزان ، ورزشکاران ، بازاریان ، روحانیان و زنان حضور دارند.

مردم متعهد و انقلابی استان کردستان نیز پس از مراسم نماز جمعه، با شرکت در راهپیمایی باشکوه، هتک حرمت به ساحت مقدس امام راحل را محکوم کردند.

در راهپیمایی مردم همیشه در صحنه سنندج که از مقابل مسجد جامع شروع شد، نمازگزاران با حرکت از خیابان امام خمینی و تجمع در میدان انقلاب این شهر، با آرمان های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند؛ در راهپیمایی حامیان ولایت در سنندج، گروه های مختلف مردم شامل نمازگزاران، دانشجویان، دانش آموزان، علما، روحانیان، بانوان و خانواه های شهدا و ایثارگر حضور داشتند.

پیروان امام خمینی (ره) امروز در سراسر استان بوشهر در راهپیمایی باشکوهی با آرمان های امامشان تجدید پیمان کردند.

راهپیمایان پس از اقامه نماز وحدت بخش جمعه به خیابان ها آمدند و با سردادن شعارهایی هتک حرمت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را محکوم و اعلام کردند فتنه انگیزان بدانند عشق به امام خمینی (ره) در دل ملت مسلمان ایران جای دارد و کارهای تفرقه جویانه آنان نمی تواند خدشه ای بر این علاقه و ارادت وارد کند.

مردم مومن گلستان نیز پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی در شهرهای مختلف با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بار دیگر پیمان بستند.

قشرهای مختلف مردم گرگان در راهپیمایی پس از اقامه نماز به امامت آیت الله نورمفیدی از مصلی جمعه تا میدان مرکزی این شهر راهپیمایی و هتک حرمت به ساحت امام خمینی، معمار انقلاب اسلامی را محکوم کردند؛ در این راهپیمایی ها شمار زیادی از دانشجویان، علما و روحانیون شیعه و سنی، خانواده های شهدا ، جانبازان، آزادگان و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

نمازگزاران سمنانی نیز امروز همگام با مردم ولایت مدار در سراسر ایران اسلامی، با برگزاری راهپیمایی باشکوه پس از اقامه نماز جمعه، بار دیگر با امام راحل و مقام معظم رهبری بیعت کردند و برخورد جدی با اهانت کنندگان به ساحت مقدس امام راحل (ره) را خواستار شدند.

همچنین مردم آزاده و همیشه در صحنه خوزستان با حضور در راهپیمایی امروز، هتک حرمت به ساحت حضرت امام خمینی (ره) را محکوم کردند و نشان دادند همچنان گوش به فرمان مولا و مقتدای خود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین و پاسدار آرمان های امام خمینی (ره) هستند؛ خوزستانیان دلیر در قالب گروه های مختلف و با لباس های اقوام عرب، لر و بختیاری، همبستگی و اتحاد بیش از پیش خود را اعلام کردند.

راهپیمایان‌ در اهواز پس‌ از طی‌ مسیر راهپیمایی از محل مصلای مهدیه امام خمینی در مقابل مسجد اعظم واقع در اتوبان آیت الله بهبهانی تجمع کردند و در قطعنامه ای اقدامات وقیحانه قانون شکنان را محکوم کردند.

آبادان امروز یکپارچه عشق به خمینی کبیر را فریاد کرد؛ گروههای مختلف مردم در آبادان در راهپیمایی اعتراض آمیز، با در دست داشتن پلاکاردهایی مبنی بر محکومیت ایادی استکبار در توهین به ساحت بنیانگذارجمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) خشم و انزجار خود را اعلام کردند؛ آبادانی های شجاع با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا مرگ بر منافق، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، خواستار برخورد جدی با اغتشاشگران و اهانت کنندگان به مقدسات نظام جمهوری اسلامی شدند.

نمازگزاران تبریزی نیز پس از برگزاری نمازجمعه با در دست داشتن تصاویر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به سمت میدان ساعت این شهر حرکت کردند؛ راهپیمایان با شعارهای "خمینی خمینی راهت ادامه دارد، آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی، ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده" اهانت به امام راحل را محکوم کردند.

گزارش ها حاکیست در شهرستان های 19 گانه استان تبریز، مردم متدین و ولایتمدار این مناطق، پس از اقامه نماز با شرکت در راهپیمایی گسترده، انزجار خود را از تلاش های فتنه انگیزانه فریب خوردگان داخلی اعلام کردند و برخورد فوری و جدی دستگاه قضایی را در این باره خواستار شدند.

همچنین مردم نمازگزار و ولایت مدار شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری در زیر بارش شدید برف در یک راهپیمایی پرشور در محکومیت هتاکان به ساحت مقدس معمارکبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) شرکت کردند.

راهپیمایان در شهرکرد از روبروی مصلی بزرگ امام خمینی راهپیمایی اعتراض آمیز خود را آغاز کردند و قشرهای مختلف گروههای مختلف مردم مومن و ولایت مدار شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری از جمله تشکل های دانشجویی و دانش آموزی، طلاب و روحانیون علوم دینی حوزه های علمیه، بازاریان، کسبه و اصناف بازار، کارکنان دستگاه های اجرایی و اداری با وجود بارش شدید برف به خیابان ها آمدند تا به اهانت گستاخانه ونابخردانه جمعی از فرصت طلبان و اغتشاشگران به ساحت بنیانگذارکبیرانقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) پاسخی کوبنده دهند.

نمازگزاران ورامینی پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به گستاخی اغتشاشگران در اهانت به ساحت امام خمینی (ره) راهپیمایی گسترده ای برپاکردند.

در این راهپیمایی که از مصلای این شهر آغاز و تا گلزار شهدای سید فتح الله این شهر ادامه یافت، شرکت کنندگان با سردادن شعارهای "خامنه ای کوثر است دشمن او ابتر است، لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است، ما پیروان رهبریم مطیع امر رهبریم و مرگ برامریکا انزجار خود را از اقدام اخیر اغتشاشگران اعلام کردند؛ شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین از مسئولان دستگاه قضایی خواستند تا هر چه سریع تر اهانت کنندگان به امام خمینی (ره) و سران فتنه را محاکمه کنند.

مردم ولایتمدار قزوین نیز همگام با دیگر هموطنان خود در سراسر ایران در اعتراض به هتک حرمت ساحت مقدس امام خمینی (ره) راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی که پس از اقامه نمازجمعه و از مسجد النبی تا سبزه میدان برگزار شد، تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای مرگ برآمریکا، مرگ براسراییل، حزب فقط حزب الله سید علی روح الله، منافق منافق این آخرین پیام است ، دانشجوی مسلمان آماده قیام است، ضمن تجدید بیعت با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری، خشم و انزجارخود را از ایادی داخلی استکبار در هتک حرمت ساحت امام خمینی (ره) ابراز داشتند؛ این راهپیمایی در دیگر شهرها و بخشهای استان قزوین نیز با شکوه فراوان برگزار شد.

همچنین نمازگزاران کرمانی در راهپیمایی با شکوه، خشم و نفرت خود را از هتک حرمت امام راحل (ره) اعلام کردند. راهپیمایان پس از اقامه نماز جمعه از مصلی این شهر تا میدان بسیج در زیر باران راهپیمایی کردند و با سر دادن شعارهایی انقلابی و ضد استکباری خواستار برخورد قاطع با اهانت کنندگان به ساحت امام راحل (ره) شدند.

نمازگزاران و مردم مومن شهرری نیز در محکومیت اهانت به ساحت مقدس بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، پس از اقامه نماز جمعه در مصلی بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم (ع) شهرری تجمع کردند؛ مردم مومن و خداجوی شهر ری در این تجمع، شعارهایی همچون "رهبر ما که جلوه قیام است، تفکرش تفکر امام است، نام امام خمینی پاینده باد، دشمن او خوار و سرافکنده باد، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مرگ بر ضد ولایت فقیه، امریکا، انگلیس، اسرائیل و منافق" سردادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها