نیروی دریایی آمریکا به منظور کنترل شرایط حاکم بر زیر دریاها و انجام ماموریتهای خنثی سازی مینها شیرهای دریایی و دلفینها را به خدمت گرفته است.
کد خبر: ۲۹۶۸۰۸

به گزارش مهر، شیرهای دریایی و دلفین‌ها جدیدترین اعضای نیروی دریایی آمریکا هستند که به منظور خنثی کردن مینهای دریایی و یا تحت کنترل گرفتن محیط زیر دریاها مورد استفاده قرار می گیرند.

شیرهای دریایی نیروی دریایی این کشور به گونه ای تربیت شده اند که می توانند به سوی مینها در اعماق دریا شنا کرده و گیره ای را به آنها اتصال دهند تا افراد دیگر در سطح کشتی مین را به بالا کشیده و آن را خنثی کنند. این شیرهای دریایی همچنین آموزش دیده اند تا به زدن پابندهایی به پای غواصان مهاجم ماموریت آنها را خنثی کرده و زمینه دستگیری آنها را فراهم آورند.

در عین حال با وصل کردن دوربینهای فیلم برداری به بدن دلفینها و شیرهای دریایی تصاویر زنده ای از زیر دریاها در اختیار نیروهای نظامی قرار خواهد گرفت. استفاده از این جانداران در حال حاضر در ایالت واشنگتن آغاز شده است.

بر اساس گزارش تلگراف، نیروی دریایی آمریکا تا کنون 28 شیر دریایی، 80 دلفین و یک وال خاویار را به استخدام خود درآورده است تا از آنها در ماموریتهایی که انسانها از انجام آن ناتوانند استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها