معاون راهداری راه و ترابری آذربایجان غربی خبر داد:

راه‌اندازی سامانه هوشمند اعلام یخبندان در گردنه‌های برفگیر

معاون راهداری راه و ترابری آذربایجان غربی از راه اندازی سامانه هوشمند اعلام یخبندان در گردنه های برف گیر استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۴۶۵

 اژدر آق گنبد امروز (شنبه) در جلسه ستاد تامین سوخت زمستانی خانوارهای آذربایجان غربی افزود: این سامانه اطلاعات مربوطبه احتمال یخ زدگی محورهای را دو ساعت پیش از یخبندان به راهدارخانه ها و مرکز مدیریت راههای استان مخابره می کند.

وی ادامه داد: در این فاصله زمانی تیم های امدادی راهداری اقدامات لازم برای مقابله با یخبندان و مسدود شدن جاده ها انجام خواهند داد.

آق گنبد همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص برف روبی محورهای ارتباطی استان گفت: با آغاز فصل بارش های زمستانی 489 راهدار با 384 دستگاه ماشین الات سنگین و نیمه سنگین راهداری در قالب 51 تیم راهداری در پایگاه های ثابت و سایر راهداری استان مستقر می شوند.

وی همچنین گفت: مسافران و رانندگانی که قصد دارند پیش از آغاز سفر به مناطق مختلف استان از وضعیت جاده های استان آگاه شوند می توانند با شماره تلفن های 3379419 و یا با تلفن گویا 141 تماس بگیرند.

تدابیر لازم برای تامین سوخت زمستانی مشترکین استان

قائم مقام ستاد سوانح و حوادث غیر مترقبه آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تدابیر لازم برای تامین سوخت زمستانی مورد نیاز مشترکین گاز طبیعی در استان انجام گرفته و خانوارهای که به هر دلیلی سوخت زمستانی نگرفته اند برای دریافت سهمیه زمستانی اقدام کنند.

محمدباقر داریانی همچنین به آمادگی شرکت های توزیع فرآوده های نفتی، توزیع برق، گاز برای جلوگیری از وقوع مشکلات ناشی از قطعی احتمالی گاز در استان تاکید کرد.

مدیر شرکت توزیع فرآوردهای نفتی منطقه ارومیه نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات این شرکت در خصوص تامین ذخیره سوخت زمستانی خانوارهای آذربایجان غربی گفت: ازابتدای سال جاری سوخت مورد نیاز خانوارهای استان توزیع شده و درخصوص مشترکین گاز طبیعی نیز با توجه به اینکه سال گذشته برای 400 هزار مشترک گاز طبیعی استان به میزان هر خانوار 300 لیتر سوخت زمستانی توزیع شده بود و خوشبختانه قطعی گاز نیز نداشتیم اعلام شده سوخت دریافتی را برای مصرف احتمالی در سال جاری نگهدارند.

علی اصغر توفیقی همچنین افزود: خانوارهای که به دلایل توجیهی ذخیره لازم برای مواقع ضروری در سال جاری ندارند درصورت ارائه دلایل قابل قبول می توانند سهمیه سوخت دریافت کنند.

مدیر شرکت توزیع فرآوردهای نفتی منطقه ارومیه گفت: مشترکین گاز طبیعی برای دریافت سوخت زمستانی باید از طریق وب سایت www.niopdc-ag.com ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در مناطق روستای نیز سوخت مناطق دور افتاده و صعب العبور به طور کامل توزیع شده افزود: در سایر نقاط نیز بیشتر خانوارهای روستایی سهیمه خود را دریافت کرده اند و مابقی نیز در حال توزیع آن هستیم.

توفیقی در خصوص ذخیره نیروگاههای تولید برق نیز گفت: نزدیک به 120 میلیون لیتر ذخیره نفت کوره و نفت گاز نیروگاه های استان تامین شده است و هیچ مشکلی برای سوخت مورد نیاز تولید برق نداریم.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها