مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز از احداث بزرگترین پایانه و بازار آبزیان کشور در شیراز با کمک شهرداری این کلانشهر خبر داد.
کد خبر: ۲۹۵۴۶۱

سعید دبیری ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه در ساخت این پایانه علاوه بر شهرداری سازمان شیلات کشور و بخش خصوصی همکاری دارند، افزود: پایانه مذکور در زمینی به مساحت پنج هکتار احداث می شود و دارای 40 غرفه عمده فروشی و 80 غرفه خرده فروشی ماهی همراه با فروشگاه های بزرگ عرضه مواد پروتئینی و اقلام مورد نیاز روزانه شهروندان است.

وی اعتبارات این پروژه را بالغ بر 85 میلیارد ریال اعلام کرد که ظرف دو تا 2.5 سال احداث و تکمیل می شود و افزود: مهمترین هدف احداث این مجموعه ساماندهی محدوده دروازه کازرون شیراز بوده که علاوه بر صادرات آبزیان به خارج از کشور بیش از 400 نفر را به طور مستقیم به کار مشغول می کند که بر این اساس به زودی عملیات اجرایی ساخت آن آغاز می شود.

مدیرعامل سازمان میادین و مشاغل شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه در پروژه پایانه آبزیان از بالاترین استانداردهای دنیا استفاده می شود، افزود: سالنهای فراوری و یخسازی و امکانات رفاهی شامل رستوران، کافی شاپ، تاکسی و وانت تلفنی و... از جمله بخشهای برنامه ریزی شده در این پایانه به شمار می رود.

دبیری با اشاره به اینکه 68 درصد از محوطه مجموعه نیز به فضای سبز و پارکینگ تعلق می گیرد، تصریح کرد: فارس اولین قطب صادرات ماهی های پرورشی در کشور بوده و بیشترین سرانه مصرف ماهی را داراست که این خصوصایت در انتخاب آن به عنوان مرکز احداث بزرگترین پایانه آبزیان کشور بی تاثیر نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها