تیم ملی ووشوی ایران در دهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جهان که در شهر تورنتو کانادا و با حضور 73 کشور برگزار شد، با کسب 5 مدال طلا، 6 نقره و یک برنز برای اولین بار در تاریخ این رشته ورزشی به مقام نایب قهرمانی جهان در مجموع تالو و سانشو دست یافت.
کد خبر: ۲۹۰۲۳۵

به گزارش ایرنا، در آخرین روز این مسابقات که شب گذشته برگزار شد، در سانشوی بانوان و در وزن 48- کیلوگرم الهه منصوریان در دیدار نهایی با حساب 2 بر یک مغلوب نماینده مصر شد و مدال نقره گرفت.

در وزن 56- کیلوگرم نیز راضیه طهماسبی طی 2 راند مغلوب حریف چینی خود شد و به مدال نقره رسید، اما در وزن 65- کیلوگرم خدیجه آزادپور 2 بر صفر از سد نماینده ونزوئلا گذشت و مدال طلای این دوره از رقابت ها را به گردن آویخت.

در وزن 70- کیلوگرم نیز ملیحه فضلی 2 بر صفر حریف کانادایی خود را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید. در سانشوی مردان و در وزن 60- کیلوگرم محسن محمد سیفی در یک دیدار نابرابر و با ناداوری مغلوب حریف چینی اش شد و نقره گرفت.

در وزن 65- کیلوگرم علی دهقان در دیدار نهایی مقابل حریف قدرتمندش از ماکائو به پیروزی رسید و مدال طلای این دوره از رقابت ها را کسب نمود.
در وزن 80- کیلوگرم نیز حسین اوجاقی کاپیتان تیم ملی ووشوی کشورمان در دیدار پایانی 2 بر صفر از سد حریف اسپانیایی اش گذشت و به مدال طلا رسید و بالاخره در وزن 85- کیلوگرم حمیدرضا قلی پور که با اقتدار به دیدار نهایی رسیده بود طی 2 راند مغلوب مسلم سالیکوف قهرمان پرآوازه روسی شد و به مدال نقره دست یافت.

اما در بخش تالو و در اجرای فرم سه نفره دوئلین مردان تیم سه نفره کشورمان متشکل از محسن احمدی، ابراهیم فتحی و احسان پیغمبری که برای اولین بار در رقابت های جهانی شرکت کرده بودند موفق به کسب پنجمین مدال طلای ایران شدند، تیم های اوکراین و هنگ کنگ بعد از ایران قرار گرفتند.

پیش از این تیم ملی ووشوی ایران توسط فرشاد عربی به دو مدال نقره و سجاد عباسی به یک مدال برنز دست پیدا کرده بود. بدین ترتیب در پایان دهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی جهان، در رده بندی تیمی و در مجموع تالو و سانشو تیم ملی چین با کسب 14 مدال طلا و یک برنز در جایگاه نخست ایستاد، تیم ملی ایران با کسب 5 مدال طلا، 6 نقره و یک برنز در ردیف دوم ایستاد و تیم هنگ کنگ نیز با 3 مدال طلا، 6 نقره و 3 برنز در جایگاه سوم ایستاد.

در بخش سانشو نیز تیم ملی کشومان به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت. این درحالیست که در دوره قبل (نهمین دوره) یعنی مسابقات جهانی 2007 چین، تیم ملی ووشو ایران با کسب یک مدال طلا، 5 نقره و سه برنز در سانشو چهارم و در مجموع تالو و سانشو در جایگاه هفتم قرار گرفته بود.

گفتنی است این برای اولین بار بود که تیم ملی ووشوی بانوان در رقابت های جهانی صاحب مدال طلا می شود که این مهم توسط خدیجه آزادپور و ملیحه فضلی به ثبت رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها