مدیر سازمان شیلات و آبزیان چهار محال و بختیاری از تولید چهار هزار و 500 تن ماهی قزل آلا از ابتدای سال تاکنون در چهار محال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۲۸۶۷۱۰

اسماعیل پیرعلی در گفتگو با مهر در شهرکرد با اشاره به چهار هزار و 500 تن تولید ماهی قزل آلا در این استان اظهار داشت: این میزان تولید در 240 مزرعه شیلات تولید شده است.

وی افزود: شهرستان اردل بیشترین تولید ماهی را در استان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه امسال 530 تن بهره برداری داشته و250 فقره پروانه تاسیس صادر کرده ایم بیان داشت: به خاطر خشکسالی های اخیر تولید در مزارع شیلات این استان 20 درصد کاهش داشته است.

پیرعلی با اشاره به اینکه علت اصلی کاهش تولید موجب ضرر هایی برای مزرعه داران پرورش ماهی شده است تصریح کرد: حدود 15 دستگاه پمپ و ژنراتور،25 دستگاه پمپ هواده،40 دستگاه تراف آلومینیومی، و هزار متر لوله پلی اتیلن بصورت رایگان در اختیاری مزرعه داران قرار داده شده است تا کاهش تولید این مدت را جبران کنیم.

وی اعتبارهزینه شده برای این ملزومات را یک میلیارد ریال دانست وعنوان کرد: پیش بینی می کنیم تا آخر سال 11 هزار تن تولید ماهی در این استان داشته باشیم.

وی مهمترین مشکل در زمینه شیلات این استان را خشکسالی و تامین نشدن به موقع تسهیلات بانکی برای مزرعه داران پرورش ماهی بیان کرد و خاطر نشان کرد: مجتمع پروش ماهی شیلات رفن دارای پیشرفت 70 درصد است.

چهار محال و بختیاری دارای 240 مزرعه پرورش ماهی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها