مجری طرحهای انتقال برق در استان های سه گانه خراسان گفت: عملیات اجرایی پست 400 کیلوولت بیرجند در زمینی به مساحت 12 هکتار در مسیر جاده بیرجند - زاهدان آغاز شد.
کد خبر: ۲۸۶۴۹۸

علیرضا دروگر روز دوشنبه به ایرنا گفت: پروژه پست 400 کیلوولت بیرجند با 250 میلیارد ریال نیمه اول سال آتی به بهره برداری می رسد.احداث این پست ارتباط شبکه برق استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی را با شبکه سراسری از طریق استان سیستان و بلوچستان فراهم می کند.

وی اظهار داشت: این پست دارای دو دستگاه ترانسفورماتور با قدرت 200 مگاوات آمپر است که از طریق خط ورودی پست 400 کیلوولت قاین تغذیه شده و خط خروجی آن به پست 400 کیلوولت زاهدان متصل می شود. با ساخت این پست امکان برقراری ارتباط شبکه برق استانهای سه گانه خراسان با شبکه سراسری با تبادل 300 الی 400 مگاوات بار فراهم خواهد شد.

دروگر افزایش پایداری شبکه ، رفع افت ولتاژ در خراسان جنوبی ، تامین بار مشترکین منطقه و برداشتن بار انرژی از روی پست 400 کیلوولت قاین را از جمله مزایای ساخت این پست عنوان کرد.

مجری طرحهای انتقال برق در استان های سه گانه خراسان افزود: سامانه کنترل حفاظت این پست به صورت اتوماسیون کامل با قابلیت کنترل از راه دور می باشد و 90درصد تجهیزات آن از داخل کشور تامین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها