در پی بی‌نتیجه ماندن تلاش‌های دادسرای جنایی به منظور ایجاد سازش در پرونده‌ بهنود شجاعی ، این متهم در آستانه مجازات قرار گرفت.
کد خبر: ۲۸۵۲۵۸

به گزارش ایسنا ، ظهر امروز (چهارشنبه) جمعی از هنرمندان جهت برقراری سازش در پرونده‌ بهنود شجاعی، به دادسرای امور جنایی تهران آمدند اما پدر احسان (مقتول پرونده) حاضر به گفتگو با آنان نشد و بر اجرای مجازات متهم به قتل فرزندش پافشاری کرد.

قاضی فخرالدین جعفرزاده، سرپرست دادسرای امور جنایی پایتخت در این زمینه گفت: صبح امروز (چهارشنبه) آقایان شرف‌الدین و حبیب احمدزاده جهت گفتگو با پدر احسان نصراللهی (مقتول) به دادسرا مراجعه کردند اما آقای نصراللهی حاضر به گفتگو با آنها نشد، به همین دلیل جمعی دیگر از هنرمندان که قصد داشتند با وی صحبت کنند، با توجه به عدم حاضر شدن او به گفت‌وگو، از این کار منصرف شدند.

وی افزود: پدر مقتول به شدت بر اجرای مجازات متهم به قتل فرزندش اصرار دارد و مدعی است که از حق قصاص نخواهد گذشت.

معاون دادستان تهران اضافه کرد: متاسفانه برخی اقدامات غیراصولی موجب شده که تاکنون سازش در این پرونده برقرار نشود و پدر مقتول بر اجرای مجازات پافشاری کند.

جعفرزاده درخصوص سن بهنود در زمان ارتکاب جنایت گفت: بعضی افراد عنوان می‌کنند که در زمان قتل ‌16 سال داشته، در حالی که بر اساس اسناد هویتی موجود در پرونده، این متهم هنگام ارتکاب جنایت بیش از 17.5 سال سن داشته است. از سوی دیگر سن مسوولیت جزایی در قوانین ما، سن بلوغ شرعی است و اگر هم این متهم در زمان قتل ‌16 سال داشت، باز اجرای مجازات قانونی بود.

با توجه به نتیجه ندادن صلح و سازش در پرونده‌ بهنود شجاعی ، این متهم به اجرای مجازات قصاص نزدیک‌تر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها