با دستگیری یک مرد جوان به اتهام کلاهبرداری مشخص شد این فرد با استفاده از نام یک شرکت نفتی از زنان جوان کلاهبرداری کرده است.
کد خبر: ۲۸۴۶۷۸

به گزارش فارس،‌ مرداد سال جاری تعدادی مالباخته خانم با مراجعه به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران، از فردی که خود را به عنوان یکی از مدیران ارشد شرکت نفت پاسارگاد معرفی کرده بود شکایت کردند.

مالباختگان در شکایت خود مدعی شدند این فرد که خود را به اسامی آرمان نصیرزاده و آرمان نصیری به آن‌ها معرفی کرده، با عنوان این موضوع که با استفاده از نفوذ کاری خود توانایی تحویل یکی از واحدهای مسکونی در حال تحویل شرکت نفت پاسارگاد به آن‌ها را دارد، از هر کدام از این افراد مبالغی بین 20 الی 30 میلیون تومان تحویل گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده برای شناسایی و دستگیری متهم به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارسال شد.

در بررسی کارآگاهان مشخص شد که متهم با جستجو در داخل اینترنت، ابتدا با مالباختگان از طریق اینترنت آشنا و پس از اطمینان پیدا کردن از این که این افراد خانم هستند با آن‌ها قرار ملاقات گذاشته و پس از طرح دوستی با آن‌ها و کسب اطمینان مالباختگان، پیشنهاد وسوسه‌انگیز خود را مطرح کرده است.

مالباختگان در خصوص چگونگی اطمینان آن‌ها به متهم به کارآگاهان گفتند: پس از آشنایی اینترنتی با آرمان ، پس از مدتی این فرد با ما قرار ملاقات گذاشت و در زمان حضور در محل قرار نیز با ماشین‌ های گرانقیمتی از قبیل هیوندای آزرا و ماکسیما حاضر شد و ادعا داشت خودروها متعلق به خود وی است.

این افراد مدعی شدند آرمان خود را به عنوان یکی از مدیران ارشد شرکت نفت پاسارگاد معرفی کرد و پس از گذشت مدتی از آشنایی، وی عنوان کرد که شرکت در حال واگذاری تعدادی از واحدهای مسکونی O.P.G خود در منطقه غرب تهران است و وی با استفاده از موقعیت اداری و همچنین نظارتی که بر نحوه تقسیم این واحدها دارد می‌تواند نسبت به تحویل این واحدها به افراد خارج از شرکت اقدام کند.

این افراد مدعی شدند آرمان به آن‌ها گفته است شرایط واگذاری این واحدها به گونه‌ای است که هر یک از این واحدها تنها با پرداخت 30 میلیون تومان از سوی متقاضی به وی تحویل داده خواهد شد و مابقی هزینه ملک را نیز شرکت به متقاضی سهام فروخته و سود سهام را به صورت ماهیانه به عنوان مابقی پول ملک تحویل خواهد گرفت.

در ادامه بررسی‌های تخصصی انجام شده توسط کارآگاهان و با تجمیع اطلاعات به دست آمده از مالباختگان مشخص شد که متهم با استفاده از اوراق جعل شده و با گذاشتن قرارهای ملاقات مکرر با مالباختگان، سرانجام به صورت صوری با آن‌ها قرارداد بسته و پس از گرفتن پول، دیگر حتی به تماس‌های تلفنی آن‌ها نیز جواب نداده و هیچ‌گونه ردی را نیز از خود به جا نگذاشته است.

چهره فرضی متهم از طریق چهره‌نگاری در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و با توجه به اطلاعاتی که مالباختگان در خصوص محل‌هایی که متهم با آن‌ها قرار ملاقات گذاشته بود نقاطی در سطح شهر تهران که احتمال حضور وی در آن‌ها بیش از دیگر نقاط بود، شناسایی شد و این مراکز تحت مراقبت اطلاعاتی قرار گرفت.

سرانجام در تاریخ 18 شهریور امسال، کارآگاهان مطلع شدند که متهم برای ملاقات با یکی از طعمه‌های خود به یک کافی‌شاپ در خیابان ولی‌عصر نرسیده به میدان فاطمی مراجعه کرده که با حضور کارآگاهان، متهم در ساعت 17 شناسایی و پس از دستگیری به اداره چهاردهم منتقل شد.

در بازرسی از خودروی پراید متهم یک دستگاه لپ‌تاپ و تعدادی اوراق جعلی شرکت پاسارگاد به همراه مهرهای جعل شده این شرکت کشف و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی منتقل شد.با انتقال متهم به اداره چهاردهم، هویت واقعی وی به نام آرش 35 ساله مشخص شد.

وی در خصوص چگونگی دسترسی به سربرگ‌های شرکت پاسارگاد به کارآگاهان گفت: از شرکت خصوصی متعلق به یکی از بستگانم که با شرکت پاسارگاد در حال همکاری است، یکی از نامه‌های اداری این شرکت را به دست آوردم و پس از آن اقدام به تهیه سربرگ‌های جعلی کردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها