واکنش قاضی جنایی پس از اظهارات وزیر بهداشت

آقای وزیر! به شما گزارش غلط داده‌اند

بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران با اشاره به آخرین پیگیری‌های مربوط به کشف جسد از آب شرب در غرب تهران گفت: با توجه به اظهارات وزیر بهداشت این نگرش وجود دارد که به وی گزارش غلط داده‌اند.
کد خبر: ۲۷۱۸۱۸

به گزارش جام‌جم، در پی کشف جسد متلاشی شده از مخزن 17 میلیون لیتری آب شرب در منطقه پونک تهران، در حالی که با دستور قضایی این میزان آب از مخزن فوق تخلیه و دستور گندزدایی صادر شد براساس آخرین خبرها مدیرعامل سازمان آب استان تهران و مدیر حقوقی این سازمان با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی درخصوص آخرین اقدامات صورت گرفته پس از کشف جسد، توضیحات لازم را به قاضی پرونده ارائه کردند.

بازپرس محمدحسین شاملو با تایید حضور این دو نفر در دادسرای جنایی در گفتگوی اختصاصی با «جام‌جم» گفت، آنها پذیرفتند اقدامات لازم را برای تامین امنیت مخازن صورت دهند و بیان شد که2 میلیارد تومان به همین منظور اختصاص یافته تا از حوادث بعدی پیشگیری شود.

شاملو تصریح کرد: مسوولان سازمان آب، از اقدام رسانه‌ها گله‌مند بودند و انتشار خبر را تشویش اذهان عمومی قلمداد کردند که در پاسخ، این اظهارات بیان شد اخبار درج شده به دستور قضایی بوده و صلاحیت تشخیص این موضوع نیز به عهده من است، نه دیگری، ضمن این که اگر این اخبار منعکس نشود، قطعا تلاشی برای رفع نواقص صورت نمی‌گیرد. بازپرس ویژه قتل تهران تصریح کرد: به مسوولان شرکت آب تذکر داده شد بکارگیری مجدد مخزن منوط به شستشوی کامل و گندزدایی از سوی اداره بهداشت و اعلام نظر مساعد و موافق شورای اسلامی محل است.

گزارش غلط

قاضی پرونده در پاسخ به پرسش «جام‌جم» درخصوص اظهارات اخیر وزیر بهداشت که بیان کرده آب مورد استفاده مشکلی نداشته است، گفت: پس از گزارش کشف جسد در مخزن آب شرب، در محل حضور یافتم و جسد در حضور من از مخزن خارج شد، متاسفانه به آقای وزیر گزارش غلط ارائه کرده‌اند. من از ایشان درخواست می‌کنم منبع گزارش ارائه شده به ایشان  چه شفاهی یا کتبی  را به این شعبه ارسال کنند تا با این افراد که اقدام به ارائه گزارش خلاف واقع کرده‌اند، مطابق ماده 534 قانون مجازات اسلامی برخورد شود.

آب کشاورزی و استفاده از کلر؟

شاملو تصریح کرد: در اظهارات وزیر محترم بهداشت اعلام شده است که از آب مخزن برای کشاورزی استفاده می‌شده که باید اذعان کرد به آب مورد استفاده کشاورزی کلر نمی‌زنند، ضمن این که محلی برای کشاورزی در منطقه مشاهده نشد. اگر این آب برای مصرف کشاورزی بوده پس چگونه17 میلیون لیتر آب تخلیه شد و مردم ساکن در منطقه، 8 ساعت آب در اختیار نداشتند.

بازپرس جنایی تصریح کرد: این انتظار وجود داشت در مقابل قصوری که صورت گرفته، از مردم ساکن در منطقه که از آب آلوده استفاده می‌کردند عذرخواهی شود، نه این که با پاک کردن صورت مساله، سعی در کتمان حقایقی شود که حداقل خود به عنوان قاضی از ابتدا با حضور در محل پیگیر آن بودم.

تشکیل 2 گروه کارشناسی

بازپرس پرونده درخصوص آخرین پیگیری‌‌های مربوط به موضوع گفت: 2 گروه کارشناسی تشکیل شده که وظیفه اولیه گروه، بررسی جوانب امنیتی و حفاظتی مخازن آب در تهران و تحقیق از باب تسبیب در وقوع حادثه است و گروه دوم نیز کارشناسان بهداشت محیط هستند تا آزمایش‌‌های لازم را درخصوص آلوده بودن یا نبودن آب شرب بیان کند و در صورت احراز سوءنیت، با افراد مقصر طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

شاملو تاکید کرد: به عنوان قاضی پرونده، این پرونده را با جدیت دنبال خواهم کرد تا به نتیجه برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها