صاحب ورشکسته یک دامداری که به انگیزه پرداخت بدهی‌هایش، اموال 3 راننده مسافربر را به سرقت برده و آنها را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، در همدان دستگیر شد.
کد خبر: ۲۶۹۵۷۰

به گزارش جام‌‌جم، روزهای پایانی اسفند سال گذشته ماموران اداره راهنمایی و رانندگی همدان هنگام گشتزنی در یکی از جاده‌های فرعی این شهرستان، متوجه یک دستگاه خودروی پراید بدون سرنشین شدند که در نزدیکی آن جسد سوخته‌ای افتاده بود.

ماموران موضوع را به بازپرس کشیک ویژه قتل شهرستان همدان و کارآگاهان جنایی آگاهی استان همدان گزارش دادند و کارآگاهان جنایی و بازپرس ویژه قتل به محل کشف جسد اعزام شدند و با بررسی خودروی پراید، هیچ‌گونه مدارکی برای شناسایی مالک آن پیدا نکردند.

به این ترتیب جسد برای بررسی هویت و علت مرگ به پزشکی قانونی و خودروی مکشوفه نیز به پارکینگ پلیس انتقال یافت و با تشکیل پرونده قضایی، جستجو برای مشخص شدن هویت مالک و فاش شدن راز جنایت آغاز شد.

کارآگاهان با استعلام از اداره راهنمایی و رانندگی، موفق به شناسایی هویت مالک خودروی پراید شدند. به این ترتیب وی را به اداره پلیس جنایی آگاهی همدان احضار کردند، اما به جای وی زن جوانی به مرکز پلیس مراجعه کرد.

زن مقتول، هویت شوهرش را فاش کرد

ماموران به تحقیق از این زن پرداختند که مشخص شد، شوهرش راننده خودروی پراید مسافربر بوده و از 2 روز پیش به طرز مرموزی ناپدید شده است.

کارآگاهان جنایی با به دست آمدن این اطلاعات، احتمال دادند جسد سوخته متعلق به مرد گمشده باشد و از همسر وی خواستند به پزشکی قانونی مراجعه کند که به این ترتیب هویت جسد سوخته شناسایی شد.

با فاش شدن هویت مقتول، کارشناسان پزشکی قانونی نظر دادند که مرد راننده ابتدا با گلوله به قتل رسیده و سپس عامل جنایت برای این که ردی از خود بر جای نگذارد، جسد را سوزانده است.

کارآگاهان جنایی با مشخص شدن این موضوع، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند تا عاقبت تیر ماه امسال متوجه شدند با کارت سوخت خودروی مقتول، فردی ناشناس در چند جایگاه سوختگیری کرده است.

با به دست آمدن اطلاعات، رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و سرانجام صاحب خودروی وانتی که از کارت سوخت مقتول استفاده کرده بود، 2 هفته پیش در یکی از محله‌های همدان شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال این متهم به نام مرتضی (30 ساله)‌ به اداره جنایی آگاهی همدان، وی در بازجویی هرگونه آشنایی با مقتول را انکار کرد.

کشف مدارک مقتولان، راز گشود

به دنبال انکار متهم، کارآگاهان به بازرسی از خانه وی پرداختند و 3 فقره کارت سوخت و 3 فقره گواهینامه رانندگی مربوط به مقتول و 2 مرد دیگر به نام‌های حبیب‌‌الله و علی‌اصغر را کشف و ضبط کردند.

با کشف این مدارک، مرتضی  متهم به قتل  دوباره بازجویی شد تا این که 3 روز قبل راز قتل 3 راننده را فاش کرد.

اعتراف قاتل راننده‌ها

متهم به قتل در اظهاراتش به پلیس گفت: یک دامداری در خارج از شهر داشتم که سال گذشته بدهکار شدم و به خاطر ورشکستگی از ادامه فعالیت بازماندم. بنابراین تصمیم به سرقت از مردم گرفتم و با خرید یک قبضه اسلحه، از راننده‌ای خواستم مرا به طور دربستی به دامداری‌ام در خارج شهر ببرد که قبول کرد. در حوالی دامداری، با شلیک گلوله‌ای او را به قتل رساندم و بعد پول و کارت سوخت و گواهینامه‌اش را به سرقت بردم و برای این که دستگیر نشوم، جسد راننده را همراه خودرویش به یکی از جاده‌های فرعی شهر بردم و جسد را سوزاندم تا هویتش فاش نشود. 2 راننده دیگر را هم به نام‌های حبیب‌الله و علی‌اصغر به ترتیب 6 فروردین و 18 خرداد امسال با شلیک گلوله به قتل رساندم و اجسادشان را حوالی دامداری متروکه‌ام دفن کردم و پولشان را که فقط 190 هزار تومان بود برداشتم تا بتوانم بدهی‌هایم را بپردازم. به دنبال اعتراف متهم به قتل به 3 جنایت، کارآگاهان با اعزام به محل دفن 2 جسد دیگر، بقایای استخوان‌های آنها را کشف و به پزشکی قانونی منتقل کردند و در بررسی پرونده افراد گمشده، موفق به یافتن خانواده این 2 قربانی شدند.

بنا بر این گزارش، متهم به قتل با قرار قانونی روانه بازداشتگاه پلیس شد تا در ادامه تحقیقات راز اتهامات احتمالی وی برملا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها