معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از برداشت بیش از 2 هزار تن کلزا از مزارع استان خبرداد.
کد خبر: ۲۶۴۲۱۶

به گزارش ایسنا، ایوب ایرانی فام، افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال‌ جاری، بیش از 2 هزار ‌تن دانه‌های روغنی کلزا، از سطح ‌هزار و 100 هکتار زیرکشت مزارع استان که بیش از یک سوم آن در شهرستان تبریز کشت شده برداشت شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام یافته، خرید این دانه‌ها، به صورت تضمینی از سوی سازمان تعاون روستایی استان به قیمت 6 هزار و 200 ریال از قرار هر کیلو گرم انجام می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: کشت این محصول در تناوب با گندم در افزایش میزان محصول گندم اثرگذار بوده و همچنین رعایت تاریخ مناسب کاشت در میزان تولید کلزا نقش اساسی دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به بروز خشکسالی و حوادث ناخواسته طبیعی در اوایل سال جاری اظهار کرد: تعدادی از مزارع کلزا، خسارت دیده و در میزان کمی و کیفی محصولات تولیدی تاثیر خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: 50 درصد از سطح زیر کشت کلزا در استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته و این امکان را برای زارعین فراهم می‌سازد تا بتوانند با توان بهتری به مقابله با حوادث طبیعی بپردازند.

ایرانی فام یادآورشد: با توجه به ریسک‌پذیری بالای این محصول‌، بهره‌برداران علاوه برداشتن دانش فنی از شیوه‌های تولید، باید امکان پوشش بیمه‌ای سطوح زیر کشت خود را هم فراهم آورند.

وی از برداشت این محصول در مناطق مختلف استان در حال حاضر خبر داد‌ و گفت‌: برداشت کلزا در مناطق گرمسیری استان به اتمام رسیده و در مناطق سرد سیر نیز در حال انجام است و تاکنو‌ن 100 تن دانه کلزا از بهره‌برداران خریداری و به کارخانه روغن کشی تحویل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها