بدنبال بروز پدیده گرد و غبار؛

کرمانشاه امروز شاهد آلودگی شدید هواست

رئیس سازمان محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هم اکنون میزان آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار در استان کرمانشاه 9.5 برابر حد استاندارد است.
کد خبر: ۲۶۳۸۳۳

حمید رضا صمدزاده در گفتگو با خبرگزاری مهر در کرمانشاه،میزان غلظت گرد و غبار در هوای کنونی استان را هزار و 450 میکروگرم بر متر مکعب اعلام کرد و گفت: این میزان بیش از نه ونیم برابر حد مجاز است.

هم اکنون گرد و غبار شدیدی هوای استان کرمانشاه را فرا گرفته و زندگی عادی مردم را به شدت مختل کرده در عین حال پرواز صبح امروز فرودگاه کرمانشاه نیزبه دلیل کاهش شدید دید لغو شده است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرد که کودکان، سالمندان و همه‌ی افرادی که ناراحتی های قلبی و تنفسی دارند از منزل خارج نشوند و از شهروندان خواست در صورت لزوم خروج از منزل از ماسک های کاغذی استفاده نمایند.

علی محمد زورآوند کارشناس هواشناسی کرمانشاه نیزدر گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هم اکنون میزان دید در شهر کرمانشاه حداکثر 200متر است که این شرایط در شهرستان های سرپل ذهاب و قصر شیرین به کمتر از 100 متر رسیده است.

وی با اشاره به جو فعلی استان گفت: با توجه به ماندگاری هوا وعدم وزش باد این شرایط تا سه روز آینده در استان باقی می ماند و از روز دوشنبه گرد و غبار اندکی کاهش می یابد اما تا آخر هفته جو استان غبار آلود خواهد بود.

استان کرمانشاه به دلیل هم جواری با کشورعراق در اغلب ماه های سال بویژه فصل تابستان شاهد گرد غبار شدیدی که از بیابانهای این کشور و عربستان ناشی می شود، است.

امروز پدیده  گرد و غبار استانها کرمانشاه، کردستان و ایلام را درگیر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها