پرونده سارقان به دادگاه ارسال شد

سارقان طلافروشی‌ها در یک قدمی محاکمه

پرونده 2 مرد سارق که به اتهام چند فقره سرقت از طلافروشی‌های شرق تهران و 60 فقره کیف‌قاپی و سرقت از مردم در زندان به سر می‌برند، روز گذشته با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.
کد خبر: ۲۶۲۵۲۸

به گزارش «جام‌جم»، روز هفتم دی سال گذشته مردی طلافروش با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و از سرقت طلاهای مغازه‌اش در میدان ولیعصر خبر داد.

با عزیمت ماموران به محل سرقت و تحقیق از مرد طلافروش معلوم شد، دقایقی قبل راکبان یک دستگاه موتورسیکلت با پرتاب آجر به شیشه و پیشخوان مغازه موفق به شکستن آن نشده‌ و با حمله به داخل طلافروشی، مقداری از طلاها را به سرقت برده و متواری شده‌اند.

با اطلاعاتی که شاکی درباره مشخصات ظاهری سارقان در اختیار ماموران قرار داد، آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. جستجو برای یافتن سارقان ادامه داشت که طلافروش دیگری با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از سرقت 500 گرم از طلاهای مغازه‌اش در خیابان پیروزی تهران خبر داد.

ماموران تحقیقات خود را روی این 2 پرونده متمرکز کرده بودند که وقوع 2 سرقت دیگر نیز به فاصله چند ساعت در شرق تهران و حوالی کلانتری نارمک گزارش شد.

ماموران با وقوع این 4 سرقت و تحقیق از مردان طلافروش متوجه شدند همگی آنها در دام 2 مرد سارق گرفتار شده‌اند و متهمان فراری با پرتاب آجر و شکستن شیشه ویترین طلافروشی‌ها، مقادیری طلا به سرقت برده‌اند.

سرقت یکی پس از دیگری

با اطلاعاتی که ماموران از شاکیان به دست آوردند، به چهره‌نگاری رایانه‌ای از سارقان پرداختند و جستجو برای دستگیری آنها ادامه پیدا کرد تا این‌که شامگاه هفتم دی امسال طلافروش دیگری با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفت و از سرقت یک کیلو طلا از مغازه‌اش واقع در میدان امام حسین (ع) خبر داد. با عزیمت ماموران به این محل معلوم شد مغازه این طلافروش هم مانند 4 طلافروشی دیگر مورد سرقت قرار گرفته است.

در ادامه تحقیقات پلیسی، ماموران متوجه شدند مردی جوان با مراجعه به یک طلافروشی در تهران قصد فروش مقادیری طلای بدون فاکتور دارد.

با عزیمت ماموران به این طلافروشی  واقع در سبزه میدان تهران  مرد فروشنده به نام سعید (30 ساله) دستگیر شد و با انتقال به اداره یکم آگاهی تهران مورد بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد که طلاها متعلق به برادرش است که در یک کارگاه طلاسازی کار می‌کند.

به این ترتیب برادر متهم، دستگیر و در بازجویی‌های پلیسی اعتراف کرد که طلاهای مسروقه را از 2 نفر از دوستانش (امیر و مصطفی) تحویل گرفته و قرار بوده در قبال فروش آنها، مبلغی به دست آورد.

اعتراف 2 سارق حرفه‌ای

به دنبال اعتراف این مرد، 2 متهم فراری تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند. با انتقال 2 سارق طلافروشی‌ها به اداره یکم آگاهی تهران، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به 60 فقره کیف‌قاپی و چند مورد سرقت از طلافروشی‌های تهران از سال 86 و 87 اعتراف کردند.

ماموران به دنبال اعتراف متهمان به بازرسی از مخفیگاه آنها پرداختند و یک کیلو طلای مسروقه، 6 دستگاه موتورسیکلت، 3 دستگاه زانتیا، پراید، 2 قبضه تفنگ بادی، قمه و چاقو را کشف و ضبط کردند. در ادامه تحقیقات، چند خریدار اموال مسروقه هم دستگیر شدند.

با اعتراف 2 جوان سارق و بازسازی صحنه‌های سرقت از سوی آنها، متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و روز گذشته پرونده آنها با صدور کیفرخواست به دادگاه عمومی تهران ارسال شد تا بزودی متهمان محاکمه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها