تاکید بر تسویه‌حساب با بازیکنان

فصل نقل و انتقالات آغاز شد

فصل نقل و انتقالات نهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از امروز (شنبه) آغاز شد و تا 5 مردادماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۲۵۴۵۹۹

عزیزالله محمدی رئیس سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال در گفتگو با مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: با اتمام مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور از امروز فصل نقل و انتقالات مسابقات لیگ برتر باشگاه‎های کشور آغاز شد و باشگاه‌های حاضر در این مسابقات می‎توانند تا پایان روز 5 مردادماه قرارداد بازیکنان مورد نظر خود را در هیئت فوتبال استان‌های محل استقرار خود ثبت کنند.

وی در خصوص چگونگی تسویه حساب بازیکنان تیم‌های لیگ برتری و اینکه گفته می‌شود اگر باشگاهی با بازیکنان خود تسویه حساب نکند، حق عقد قرارداد با نفرات جدید را نخواهد داشت، گفت: باشگاه‎ها می‌توانند قرارداد نفرات جدید خود را در هیئت فوتبال به ثبت برسانند اما برای صدور کارت بازی نفرات جدید باید تسویه حساب مالی خود را به سازمان لیگ ارائه کنند. باشگاهی که حق و حقوق نفرات خود را پرداخت نکرده است، برای بازیکنانش کارت بازی صادر نمی‌شود.

رئیس سازمان لیگ برتر فدراسیون فوتبال با اشاره به قرارداد داخلی باشگاه‌ها با بازیکنان گفت: باشگاه‎ها می‌توانند از امروز (یکشنبه) قرارداد نفرات جدید خود را ثبت کنند اما اگر قراردادی داخلی به امضا برسد و بازیکنی به آن پایبند نباشد، اگر آن باشگاه ادعا کند که در عقد قرارداد با آن بازیکن متضرر شده است، از مبلغ قراردادی که با باشگاه دیگر به امضا رسانده است باید 50 درصد را به باشگاه متضرر پرداخت کند. در عین حال اگر باشگاهی هم در عقد قرارداد داخلی با بازیکنی متعهد نماند مطابق قانون با آن باشگاه نیز برخورد خواهد شد.

محمدی با اشاره به این نکته که تیم‌های لیگ برتری می‎توانند در فصل نقل و انتقالات 4 بازیکن خارجی و 6 بازیکن داخلی جذب کنند، افزود: باشگاه‌های باید 3 بازیکن غیر آسیایی و یک بازیکن آسیایی را به خدمت درآورند. در لیگ برتر هستند باشگاه‌هایی که تمامی نفرات خارجی آنها غیر آسیایی هستند که باید برای فصل آتی حداقل یک بازیکن آسیایی را در فهرست خود وارد کنند.

وی در خاتمه از تصویب و تدوین قوانینی جدید برای تسهیل در روند نقل و انتقالات لیگ برتر طی روزهای آتی خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها