رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح موزه شعر و ادب فارسی در خانه نیما یوشیج "پدر شعر نو ایران" با حضور مسئولین کشوری در روزهای آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۰۱۰

به گزارش مهر، رحمت عباس نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در ستاد تسهیلات سفر مازندران اظهار داشت: ایجاد موزه شعر و ادب فارسی در خانه نیما یوشیج در یوش از مصوبات سفر دوم هیئت دولت به مازندران اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه 200 موزه در سطح کشور موجود است، خاطرنشان کرد: با اجرای کامل مصوبات سفر مازندران دارای 12 موزه خواهد شد.

به گفته وی، در دور اول سفر هیئت دولت به مازندران ایجاد سه موزه در شهرهای تنکابن، آملو بهشهر به بهره برداری رسید.

دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران تصریح کرد: در دور دوم سفر نیز ایجاد موزه سواد کوه، ساری، موزه باستان شناسی و تاریخ شهر آمل، موزه مردم شناسی تنکابن در منطقه دو هزار به تصویب رسیده است.

وی با اعلام اینکه تا سه سال گذشته مازندران موزه ای نداشته است، گفت: دولت به افزایش شاخص های فرهنگی توجه داشته و هم اکنون مازندران دارای شش موزه است.

عباس نژاد خواستار همکاری دستگاه های اجرایی استان برای افزایش موزه ها شد و اظهار داشت: دستگاههای اجرایی استان در صورت برخورداری از ساختمانهای قدیمی و فرسوده آن را در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار دهند تا تبدیل به موزه شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به افزایش سفرهای گروهای تاکید کرد و یادآور شد: نوروز امسال 5/16 درصد سفرها به صورت گروهی انجام شد که درصدد افزایش این میزان هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران ضمن تقدیر از خبرگزاری های مهر، فارس و برنا در خصوص پوشش خبری ستاد تسهیلات سفر مازندران خاطرنشان کرد: رسانه های و به خصوص رسانه های مکتوب تحلیل بیشتری نسبت به ویژگی های سفر نوروزی سال جاری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها