با تاخیرهای پیاپی شرکت استات اویل هیدرو نروژ در توسعه میدان مشترک نفتی آذر و با توافق صورت گرفته در شرکت ملی نفت، توسعه این میدان به شرکت اویک ایران واگذار شد.
کد خبر: ۲۵۳۵۵۱

به گزارش خبرگزاری مهر، رکن الدین جوادی در جمع خبرنگاران در رابطه با جزئیات این توافق صورت گرفته گفت: برای توسعه میدان نفتی آذر در حال مذاکره هستیم که پیش بینی می کنیم هفته آینده موافقت نامه اولیه در این خصوص امضا شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و صنایع نفت ایران در ادامه با اشاره به این موضوع که از قبل برنامه ریزی هایی برای تولید زودهنگام نفت از این میدان انجام شده بود، تصریح کرد:  برای توسعه این میدان در 2 فاز مذاکره هایی با شرکت ملی نفت انجام شده است.

وی با یادآوری این موضوع که تولید 65 هزار بشکه نفت خام در 2 فاز از میدان آذر جز برنامه های اولویت دار شرکت نفت است، یادآور شد: قرار است توسعه این میدان به شکل قراردادهای بیع متقابل انجام شود.

جوادی با اشاره به مراحل پایانی آماده سازی طرح جامع توسعه " ام دی پی " میدان آذر در شرکت اویک، بیان کرد: پس از نهایی شدن این طرح، قرارداد توسعه میدان امضا خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید براینکه هنوز به جمع بندی نهایی برای تعیین سقف قرارداد توسعه این میدان نشده ایم، تبیین کرد: ابتدا باید بر روی مسائل فنی توسعه این میدان توافق حاصل شود.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و صنایع نفت ایران پیش بینی می کنیم حجم قرارداد توسعه میدان آذر حدود 5/1 میلیارد دلار باشد.

به گزارش مهر، پس از اینکه شرکت استات اویل هیدرو نروژ، در سال 2008 میلادی اجرای طرح توسعه میدان های آذر و چنگوله را ادامه نداد، دور جدید مذاکرات شرکت ملی نفت ایران با شرکت های داخلی و خارجی آغاز شد.

این میدان با در اختیار داشتن 5/2 میلیارد بشکه نفت خام درجا با کشور عراق مشترک است . حجم نفت قابل استحصال این میدان حدود 400 میلیون بشکه برآورد می شود.

همچنین انجام مطالعات و بررسی های اکتشافی نشان می دهد، پس از توسعه کامل و بهره برداری نهایی از آذر، امکان تولید روزانه 50 تا 65 هزار بشکه نفت خام سبک با درجه ای.پی.آی 32 در مدت 25 سال از این میدان وجود دارد.

بلوک اناران شامل 2 میدان نفتی آذر و چنگوله، در استان ایلام در مرز خاکی ایران و کشور عراق واقع شده است؛ میدان آذر با میدان بدرای کشور عراق مشترک است و میدان مستقل چنگوله در 20  کیلومتری شهر مهران و در امتداد جنوب شرقی میدان آذر واقع شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها