نتیجه ستارخان در آستانه برپایی همایش سرداران مشروطه:

تاریخ را بشناسیم تا درس بگیریم

«هر کس گذشته خود را نشناسد، آینده روشنی نخواهد داشت. پس همه ما باید با تاریخ گذشته به خوبی آشنا باشیم و درس‌های تاریخ را در زندگی خود به کار بندیم.»
کد خبر: ۲۵۳۲۵۹

گوینده این جمله‌ها کسی نیست جز نتیجه ستارخان سردار ملی ایران، او که به بهانه برگزاری همایش سرداران مشروطه در تبریز با خبرنگار ما سخن می‌گفت، معتقد است: شناخت هر چه بیشتر کسانی که برای اعتلای این کشور تلاش کرده‌اند به افزایش غرور ملی ما می‌انجامد. همایش سرداران مشروطه 17 خرداد سال‌جاری همزمان با سالروز پایین آوردن پرچم‌های سفید تسلیم توسط ستارخان سردار ملی در تبریز برگزار می‌شود.

«سامی سردار ملی» که یادگار یکی از شخصیت‌های ملی ایران است، از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، به خاطر مرمت و بازگشایی خانه ستارخان تشکر کرد و گفت: افتتاح و بازگشایی این خانه از چند جهت حائز اهمیت است؛ چون هم تاریخ و فرهنگ یک برهه خاص را معرفی می‌کند و هم امکان بررسی سابقه شخصیتی و فعالیتی یک فرد در این اماکن بهتر میسر می‌شود.

او ادامه داد: با شناخت ضعف و قوت‌های هر انسانی، در این خانه موزه‌ها می‌توان اخلاق و رفتار شایسته انسانی و میهن‌پرستانه را معرفی کرد. به عقیده سامی سردار ملی لازم است مردم بدانند ستارخان که بوده، چه فعالیت‌هایی داشته، چگونه وطن‌پرستی را به آسایش ترجیح داده، با شهادت 2 برادرزاده جوانش چگونه کنار آمده و چگونه جهان را وداع گفته، چون این مطالب بخش مهمی از تاریخ ما را تشکیل می‌دهند. نتیجه ستارخان مبارز دوران مشروطه که علاوه بر فعالیت‌های عادی، در امور فرهنگی و هنری هم فعالیت دارد بهترین و تاثیرگذارترین ابزار ممکن برای معرفی و تبیین اندیشه افراد بزرگ و شهیر را ساخت فیلم و سریال در مورد این افراد دانست و گفت: علاوه بر کنگره‌ها و سمینارهای علمی و تخصصی که بیشتر طیف دانشگاهی و پژوهشگر را جذب می‌کند، فیلم و سریال‌ها برای عموم مردم قابل دسترس و اثربخش است.

وی حمایت خانواده ستارخان از ساخت فیلم در این باره را اعلام کرد و افزود: در راستای شناخت هر چه بهتر بخش مهمی از تاریخ کشور، خانواده ستارخان و سایر مشروطه‌خواهان از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد، زیرا لازم است نسل‌های آینده هم با تاریخ گذشته آشنا باشند. این همایش با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دانشگاه تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، شهرداری کلانشهر تبریز، صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی و سازمان ثبت اسناد ملی شمال غرب کشور برگزار می‌شود.

تبریز - خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها