یک مقام مسئول در شرکت ملی گاز از برداشت بیش از 6 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب گاز از میدان مشترک پارس جنوبی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۳۲۴۹

به گزارش مهر، محمدرضا جولایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در فروردین ماه امسال در فازهای 10 گانه پارس جنوبی حدود 6 میلیارد و100 میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان گازی پارس جنوبی برداشت شده است، گفت: این میزان برداشت گاز در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 45 درصد رشد داشته است.

سرپرست ارسال گاز و فرآورده مجتمع گاز پارس جنوبی، تصریح کرد: از این میزان گاز، پس از پالایش در پالایشگاه های مجتمع گازی پارس جنوبی، بیش از پنج میلیارد و 100 میلیون متر مکعب گاز شیرین بدست آمده و به شبکه سراسری کشور تزریق شده است.

جولایی میزان رشد تزریق گاز به شبکه سراسری در فروردین امسال نسبت به سال گذشته را 30 درصد اعلام کرد و یادآور شد: دراین ماه  بیش از8 میلیون و500 هزاربشکه میعانات گازی، 24 هزار و300 تن گوگرد و بیش از 75 هزار تن LPG در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید شده است.

جولایی گفت: کل اتان تولیدی این مجتمع به میزان حدود 48 هزار و 500 تن  نیز به پتروشیمی جم ارسال شده است.وی افزود: در فروردین امسال 113 میلیون مترمکعب گاز شیرین به پتروشیمی پارس، بیش از 2 میلیون و 900 هزار بشکه میعانات گازی به پتروشیمی برزویه (نوری) ارسال شده است.

به گفته این مقام مسئول بیش از 6 میلیون و 900 هزار بشکه میعانات گازی نیز توسط نفتکش ها و حدود 56 هزار و 500 تن LPG و بیش از 26 هزار تن گوگرد نیز در ماه گذشته به خارج از کشور صادر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها