جام‌جم: سریال افسانه «آرش کمانگیر» در 52 قسمت 15دقیقه‌ای به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد به سفارش اداره کل پویانمایی صبا در حال تولید است. این مجموعه انیمیشن برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با اسطوره‌های ایران زمین با تکنیک دوبعدی و در دو قالب سریال و سینمایی 90 دقیقه‌ای در حال تولید است. به گفته کاویان‌راد تاکنون کتاب‌های زیادی با دیدگاه‌های مختلف درباره داستان آرش کمانگیر نوشته شده و فیلم‌ها یا انیمیشن‌هایی هم ساخته شده، اما محمدرضا یوسفی، نویسنده این انیمیشن، با دیدگاه متفاوتی این کار را نوشته است.
کد خبر: ۲۴۹۲۶۱

اکران «کلبه» در تابستان

ایسنا: «کلبه» به کارگردانی جواد افشار تابستان اکران می‌شود. حسین صابری، تهیه‌کننده این فیلم با اعلام این مطلب گفت: قرارداد اکران با فیلمیران بسته شده و قرار است در تابستان به نمایش درآید. کلبه با نام قبلی «بیرون آوردن مردگان» با بازی کامبیز دیرباز، احمد مهرانفر، بهاره افشاری، سحر ریحانی، بابک حمیدیان، اصغر نقی‌زاده، هادی قمیشی، علی افشار و جمشید هاشم‌پور درباره یک گروه چهار نفره دانشجویی است که برای انجام تحقیقات راهی غسالخانه‌ای در جنگل می‌شوند، اما در آغاز تحقیقات شب‌هنگام اتفاقاتی می‌افتد که به آنها نشان می‌دهد نباید به این سفر می‌آمدند.

«درباره الی... » در گروه آفریقا

فارس: قرارداد اکران «درباره الی... » در گروه سینمایی آفریقا در اولین جلسه دوره جدید شورای صنفی نمایش ثبت شد. مهدی کرم‌پور، رئیس شورای صنفی نمایش در خصوص فیلم‌هایی که در این هفته اکران خواهد شد، گفت: فیلم‌ «حریم» از این هفته در گروه سینمایی آفریقا به نمایش در می‌آید. وی افزود: قرارداد نمایش فیلم درباره الی... در همین گروه سینمایی نیز ثبت شده است و پس از پایان نمایش فیلم حریم و درباره الی... اکران می‌شود.

ادامه نگارش فیلمنامه‌ کتاب‌های مرادی‌کرمانی

فارس: ابراهیم فروزش همچنان در حال نگارش فیلمنامه‌هایی بر اساس 3 کتاب هوشنگ مرادی‌کرمانی است.

علیرضا سبط‌احمدی، تهیه‌کننده سینما گفت: ابراهیم فروزش نگارش 3 فیلمنامه اقتباسی براساس آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی (پلوخورش، باتوم و سنگ اول) را آغاز کرده است. وی افزود: منتظریم با پایان نگارش این فیلمنامه‌ها، برآورد مالی لازم را انجام دهیم و پس از آن، وارد فاز تولید این آثار شویم. سبط‌احمدی در ادامه، درباره اکران آخرین ساخته‌ ابراهیم فروزش که آنها را تهیه کرده است، گفت: برای اکران عمومی فیلم «دوست داشتن» رایزنی‌هایی انجام شده و بنیاد سینمایی فارابی نیز در این زمینه اقداماتی کرده است تا بتوانیم امسال این فیلم را اکران کنیم.

افخمی «پنجمین خورشید» را می‌سازد

مهر: علیرضا افخمی مجموعه تلویزیونی «پنجمین خورشید» را برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه 3 کارگردانی می‌کند که سومین تجربه مناسبتی اوست. افخمی از بهمن سال گذشته نگارش متن مجموعه تلویزیونی پنجمین خورشید را در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای برای شبکه 3 آغاز کرد و اکنون مشغول بازنویسی این پروژه است. پیش‌تولید این مجموعه مناسبتی از چندی پیش آغاز شده و بازیگران در حال انتخاب شدن هستند.

صدرعاملی بهترین کارگردان جشنواره فیلم سنگاپور

مهر: فیلم سینمایی «هر شب تنهایی» ساخته رسول صدرعاملی جایزه پرده نقره‌ای بهترین کارگردان بخش مسابقه آسیایی، بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم سنگاپور را از آن خود کرد. این فیلم دومین بخش از مجموعه شهری که دوستش می‌دارم پس از شب است و به زائران حرم امام رضا(ع) می‌پردازد. لیلا حاتمی و حامد بهداد بازیگران هر شب تنهایی هستند که درباره سفر زوجی جوان به مشهد مقدس است.

فیلم صدرعاملی سال گذشته سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش مسابقه سینمای معناگرای جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد و در چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم اسلامی منبر طلایی نیز برنده جایزه بهترین کارگردانی شد.

فیلم «تولد لیلا» به کارگردانی رشید مشهراوی، فیلمساز فلسطینی جایزه بهترین فیلم بخش مسابقه آسیای جشنواره سنگاپور را برد. این فیلم تولید مشترک فلسطین، تونس و هلند است. داستان درباره یک قاضی است که به ناچار در رام‌الله راننده تاکسی شده و در بحبوحه آشفتگی‌های روزانه می‌کوشد برای دخترش یک مراسم تولد خاطره‌انگیز بگیرد.

مستند «جمشید مشایخی» در شبکه خانگی

جام‌جم: 6 عنوان فیلم ایرانی و خارجی در سومین مرحله از توزیع آثار سینمایی در سال‌جاری و با قیمت ویژه از سوی موسسه رسانه‌های تصویری معاونت امور سینمایی به شبکه نمایش خانگی کشور خواهد آمد.به گزارش روابط عمومی موسسه رسانه‌های تصویری، در این مرحله فیلم‌های ایرانی «پریش» به کارگردانی کاظم معصومی و با بازی شهرام حقیقت‌دوست، فرهاد آئیش و ...، «سایه به سایه» به کارگردانی علی ژکان با بازی زنده‌یاد خسرو شکیبایی و نیکی کریمی و همچنین مستند «جمشید مشایخی» به کارگردانی امیر مهرتاش‌مهدوی به شبکه ویدئویی راه خواهد یافت. در این فیلم مستند هنرمندانی از جمله عزت‌الله انتظامی، حمید سمندریان، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز و... به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص فعالیت‌های هنری جمشید مشایخی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون پرداخته‌اند.«سلام کوچولو» به کارگردانی ساجدخان با بازی آکشای کومار، فردین‌خان و ...، «پلیس نو» به کارگردانی بنی چان و با بازی جکی چان و نیکلاس تسه و «قاضی و هیات منصفه» به کارگردانی جان ایرز با بازی دیوید کیت و مارتین کووه از دیگر عناوینی هستند که به شبکه نمایش خانگی خواهند آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها