دریاچه پریشان را در فصل شکفتن و سبز شدن، آتش‌افروزی‌ها واقعا پریشان کرد و در این وانفسا، مسوولان نیز با سلب تعهد از خود این فضای زیبا را رو به پریشانی بیشتری بردند. اداره محیط زیست کازرون، نیروی انسانی و امکانات حفاظتی برای حفاظت از دریاچه پریشان را ندارد و حفاظت از 4 هزار هکتار مساحت دریاچه و تالاب نیازمند امکانات و بودجه کافی است.
کد خبر: ۲۴۸۳۳۹

فرماندار کازرون در خصوص آتش‌سوزی دوم اردیبهشت دریاچه پریشان به ایسنا گفت: روز آتش‌سوزی در کازرون نبودم، اما شب که به محل وقوع آتش سوزی رفتم مقداری دود و شعله‌های آتش در اطراف دریاچه و مناطقی که جزو گردشگری فضاهای گردشگری نیست، دیده می‌شد.

منصور صالح‌پور افزود: آتش‌سوزی می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد و نمی‌توانیم کسی را متهم کنیم و نیازمند پیگیری و بررسی کارشناسانه محیط زیست و آتش نشانی است.

این مسوول بر این باور است باید به کسانی‌که می‌گویند آتش سوزی ساعت 4 صبح شروع شد مشکوک بود، زیرا کسی نمی‌تواند این موقع به دریاچه رفته و اقدام به آتش زدن منطقه کند.

وی در پاسخ به این که وجود چند صد حلقه چاه مجاز و غیر مجاز به حیات پریشان آسیب می‌رساند، چرا اقدامی برای پلمپ چا‌ه‌های غیر مجاز اطراف دریاچه صورت نمی‌گیرد، اظهار کرد: این تعداد چاه از سال‌های پیش حفر شده و تعدادی نیز در سال‌های اخیر حفر شده است، اما در خصوص چاه‌های غیر مجازی که در چند سال اخیر حفر شده‌اند، برخورد کرده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد: با بارش باران کافی هم آب کشاورزان و اهالی منطقه تامین و هم دریاچه حیات خود را بار دیگر به دست خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها