هم‌زمان با برپایی آیین پایانی دومین دوسالانه «جایزه بزرگ شهید آوینی» ویژه برترین مستندهای سال ، از دو تن از همرزمان شهید آوینی در عرصه‌ سینمای مستند و حماسه دفاع مقدس تجلیل به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۲۴۸۲۸۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ، محمدعلی فارسی (نویسنده ، تدوینگر و کارگردان) و پرویز رمضانی (صدابردار) از جمله یاران و همرزمان «شهید آوینی» در عرصه سینمای مستند و حماسه دفاع مقدس هستند که در مراسم اختتامیه دومین دوسالانه‌ جایزه بزرگ شهید آوینی، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

بر پایه این گزارش ، «محمدعلی فارسی» از سال 1367 به عنوان دستیار کارگردان و تدوینگر، همکاری با شهید آوینی را آغاز کرد و سپس در کنار این شهید گرانقدر و جمعی از نیروهای اصلی گروه تلویزیونی جهاد ، ضمن تأسیس موسسه فرهنگی – هنری روایت فتح، به همکاری خود با شهید آوینی ادامه داد و پس از شهادت وی در بهار 71، مسئولیت معاونت تولید موسسه روایت فتح را تا سال 1381 عهده‌دار شد و به تهیه و تولید مجموعه مستندهای ارزشمندی چون «گلستان آتش» ، «غواصان» ، «کبوتران امید» ، «شلمچه» ، «ماه و خورشید» ، «سراب 2» ، «تصویرگران جنگ» ، «پایان انتظار» و... پرداخت.

پرویز رمضانی نیز از سال 1365 و در مقام صدابردار، به ثبت حماسه دفاع مقدس در کنار شهید آوینی و دیگر هنرمندان قدیمی روایت فتح (نظیر: مصطفی دالایی، مهدی همایونفر، غلامحسین پیرهادی، محرمعلی کلیج، احمد حائری و...) پرداخت.

دومین دوسالانه جایزه بزرگ شهید آوینی، عصر سیزدهم اردیبهشت‌ماه 1388 در «تالار اندیشه» برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها