به رغم بارندگیهای اخیر؛

زاینده‌رود هنوز کم آب است

مدیر کل حوادث غیر مترقبه استانداری اصفهان با مثبت ارزیابی کردن بارندگیهای اخیر گفت: در حال حاصر حجم سد زاینده رود 387 میلیون متر مکعب آب است که در مقایسه با سال گذشته با کاهش 50 درصدی روبروست.
کد خبر: ۲۴۵۵۸۵

منصور شیشه فروش در گفتگو با مهر در اصفهان افزود: خوشیختانه با بارش باران در طول فروردین ماه التهاب خشکسالی کاهش یافت اما همچنان خشکسالی در اصفهان استمرار دارد.

وی اظهار داشت: ممانعت از کاشت کشت بهاره و پاییزه و جلوگیری از اختصاص آب به آنان حاکی از این اصل است که خشکسالی همچنان در اصفهان وجود دارد، چنانچه در حال حاضر نزدیک به 300 روستای استان آب شرب آنان با تانکر آبرسانی می شود.

شیشه فروش تصریح کرد: البته شهرستانهای ما نسبت به سال گذشته افزایش بارندگی داشته اند اما نسبت به درازمدت می توان گفت با کاهش بارندگی ربرو بوده‌اند.

وی اظهار داشت: شهرستان سمیرم در سال جاری 352 میلی متر بارندگی داشته که متوسط درازمدت آن 494 میلی متر بوده که در مجموع با کاهش 29 درصدی روبرو بوده است.

مدیر کل حوادث غیر مترقبه استانداری اصفهان در این خصوص به دیگر شهرستانهای اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع اصفهان در مقایسه با متوسط درازمدت با کاهش بارندگی روبرو بوده است.

وی همچنین تامین آب شرب اصفهان را در فصل تابستان در اولویت نخست دانست و اظهار داشت: در صورت لزوم آب رسانی با تانکر به باغات را در برنامه کاری قرار خواهیم داد.

شیشه فروش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بارش باران و تگرگ در فروردین ماه سال جاری اظهار داشت: خوشبختانه این بارشها با توجه به اطلاع رسانی قبلی خسارات جانی دربرنداشته است اما خسارتهای مالی در شهرستانهای اردستان، کاشان و اصفهان را به دنبال داشته است.

وی در این خصوص اظهار داشت: حدود 700 واحد مسکونی در سطح استان خسارت دیده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها