3 هزار بیمار روانی مزمن شناسایی شده و دارای پرونده پزشکی در استان اصفهان به دلیل نبود اعتبار لازم برای دریافت خدمات منتظر رسیدن نوبت‌شان در سازمان بهزیستی‌اند.
کد خبر: ۲۴۵۴۶۸

مدیرکل سازمان بهزیستی استان اصفهان در هفته سلامت در گفتگویی با خبرنگار جام‌جم گفت: اکنون در 15 مرکز خصوصی توانبخشی بیماران روانی در استان 450 نفر شبانه‌روزی، 350نفر روزانه و 1200 نفر به صورت مراقب در منزل و 2 هزار و 800 نفر با مستمری از خدمات سازمان بهزستی استفاده می‌کنند.

محمود محمدزاده با اشاره به این‌که مجموعه‌های توانبخشی بیماران روانی در اصفهان، در 7 سال فعالیت خود به 5هزار بیمار روانی مزمن خدمات ارائه داده، افزود: در صورتی که استانداری اصفهان به ازای هر بیمار روانی مزمن پشت نوبت ماهیانه 200‌هزار تومان اختصاص دهد، مشکل بستری‌شدن 500 بیمار روانی مزمن متقاضی مراکز شبانه‌روزی بهزیستی حل خواهد شد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان با اشاره به این‌که سازمان بهزیستی اصفهان هر ماه بین 150 تا 175 هزار تومان یارانه به بیماران روانی مزمن پرداخت می‌کند، افزود: این سازمان از لحاظ تعداد مراکز اعصاب و روان و سرویس‌دهی به بیماران مزمن در این مراکز، مقام اول کشور را داراست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها