شورای ملی زعفران کشور‌ در جلسه‌ای با حضور دبیر کل اتاق ایران و رئیس کمیسیون تشکل‌های اتاق ایران به تصویب رسید.
کد خبر: ۲۴۵۳۱۰

به گزارش فارس، دبیر کل اتاق بازرگانی ایران با توجه به حساسیت موقعیت ایران در صحنه جهانی‌ گفت: در این شرایط‌ لازمه کار، همدلی و وحدت عزیزان دست‌اندرکار در امور مختلف است و هم‌نوایی و هم‌صدایی و کارشناسی امور مشترک از وظایف ماست.

جواد مصدقی افزود: زعفران نه تنها جنبه ملی، بلکه با توجه به پیوندی که با نام استان خراسان خورده است، جنبه قدسی و الهی پیدا کرده است.

وی یادآور شد: این کالا در صحنه جهانی از ارزش معنوی نیز برخوردار و‌ بیشتر از هر کالای دیگر نیازمند توجه ویژه است.

وی خاطرنشان کرد: اتاق ایران با توجه به تحولات عرصه اقتصاد خصوصی و در حال چرخش اقتصاد کشور به وجود آمده است، سعی بر ایجاد مراکز کارشناسی عمیق‌تر و تخصصی‌تر دارد، بنابراین پرداختن به بعضی از تشکل‌های خاص کالایی یکی از اهداف اتاق ایران است.

وی ادامه داد: شورای ملی خرما، زیتون، پسته در اتاق ایران شکل گرفته و این اقدام در حال حاضر‌ روی شورای ملی زعفران متمرکز و‌ روی کالای فرش، پنبه، گندم ادامه پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در این چرخه تنها بخش خصوصی نقش ندارد، بلکه نقش بخش دولتی نیز حائز اهمیت است و باید در این چرخه بخش دولتی حضور موثرتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: شکل‌گیری هر کار بزرگ و فراگیر و ملی در عرصه ایران اسلامی در ابتدا کاستی‌هایی ‌دارد اما با همدلی و همراهی باید آنها را رفع کرده و اجازه دهیم هسته تجمع فراهم و در طول مسیر هماهنگی ایجاد و اصلاحات انجام شود تا آن تجمع اثرگذارتر باشد.

مصدقی با اشاره به سرگردانی مراجع مختلف دولتی در مورد زعفران تاکید کرد: ما باید به عنوان متولیان اقتصاد همنوا و یکصدا نظرات کارشناسی خود را مطرح و کشور را از پریشانی و تشتت نجات دهیم و این هدفی مقدس در راستای اعتلای نام کشور در عرصه جهانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها