در خطر تخریب است،

پل 700ساله دوازده چشمه آمل

رییس شورای اسلامی شهرآمل گفت: بیش از 700 سال از ساخت پل دوازده چشمه و 70 سال از ساخت پل معلق آمل می گذرد و هم اکنون این دو پل در حال تخریب است.
کد خبر: ۲۳۸۵۵۶
"محمد پژومان" روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این دو پل از شناسه های مهم و آثار ملی و تاریخی آمل محسوب می شوند، افزود: ضرورت احیا و حفظ این دو اثر تاریخی ارزشمند ذهن همه را به خود مشغول کرده است.

به گفته رییس شورای اسلامی شهر آمل کارمطالعه، برآورد هزینه ، مرمت و بازسازی این دو پل تاریخی طی قراردادی با دانشگاه علم و صنعت تهران بزودی انجام می شود.

" پژومان " با اشاره به اینکه نگهدار ی از این دو پل به عنوان یک اثر تاریخی مطرح است نه برای تردد، گفت : مطابق آخرین تصمیمات اتخاذ شده در شورای ترافیک شهر آمل مقرر شد با تغییر جهت ترافیکی از پل معلق تنها برای تردد اتوبوس استفاده شود.

وی همچنین به نبود هتل در این شهر اشاره کرد و گفت : تنها هتل این شهر به منظور بازسازی و مرمت در اختیار سازمان آرامستان شهرداری آمل قرار دارد .

رییس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه استراحت مسافران نوروزی به دلیل نبود هتل ، در پیاده رو حاشیه پارک دهکده طلایی موجب ترافیک در این شهر می شود، گفت : امسال به منظور کاهش ترافیک در این ایام، مسافران نوروزی برای استراحت از داخل شهر به پارکهای محلات خارج از مرکز شهر هدایت می شوند.

شهر آمل با عبور رودخانه هراز به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم شده که در حال حاضر با احداث چهار پل بر روی این رودخانه ارتباط این دو قسمت برای مردم فراهم می شود .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها