آیت‌الله مکارم:

حج عمره، تحریم شود

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فجایع اخیر در بقیع گفت: اگر وهابی‌های افراطی به اقدامات ناشایست خود ادامه دهند، عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد و سازمان حج و زیارت باید این موضوع را بررسی کند.
کد خبر: ۲۳۸۴۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس، ‌آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز یکشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم و در جمع صدها نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به فجایع اخیر در بقیع گفت: با صراحت عرض می‌کنم رفتن به عمره مستحبی در صورتی مشروعیت دارد که با عزت و آبروی شیعه توأم باشد؛ اگر این حرکت‌های ناشایست وهابی‌های افراطی ادامه یابد، دیگر این حج مستحبی هیچ مشروعیتی ندارد و اگر وهابی‌های افراطی به اقدامات ناشایست خود ادامه دهند، عمره مفرده را تحریم خواهیم کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه این سخنان که با تکبیر و تأیید طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همراه شد، افزود: سازمان حج و زیارت موضوع را بررسی کند تا تصمیمات جدی در این زمینه گرفته شود.

وی تأکید کرد: هم اینک هر سال، شمار زیادی از دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و در صورت ادامه چنین اقدامات نابخردانه وهابی‌ها دیگر جای امنی برای زیارت خانه خدا وجود نخواهد داشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به دولت عربستان گفت: صلاح و مصلحت حکومت عربستان سعودی در این است که مانع حرکات نابخردانه وهابی‌های افراطی شود؛ زیرا این گروه نادان اسلام را تنها در خشونت، هتاکی و چاقو‌کشی خلاصه کرده‌اند.

وی در پایان بیان داشت: دولت عربستان نگذارد بیش از این حرمین شریفین آلوده، و اسلام به صورت ناشایست در جهان معرفی شود؛ امیدواریم این دولت مسأله را با جدیت پیگیر باشد و برای همیشه اعمال و رفتار این عده محدود تندرو با مسلمانان را به پایان رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها