گزارش جام‌جم از دادگاه شهلا جاهد

محمدخانی خواستار قصاص شد

روز گذشته بار دیگر پرونده شهلا در شعبه 1147 دادگاه بعثت بازگشایی شد و در یک جلسه غیرعلنی پس از شکایت والدین لاله سحرخیزان، ناصر محمدخانی نیز از دادگاه خواستار مجازات قانونی شهلا شد.
کد خبر: ۲۳۷۶۹۹
به گزارش «جام‌جم»، این جلسه که قرار بود ساعت 9 برگزار شود، با یک ساعت تاخیر آغاز شد و از ورود خبرنگاران و عکاسان به داخل شعبه جلوگیری به عمل آمد.

شنیده‌های ما از این دادگاه حاکی است در ابتدای جلسه قاضی حسین‌پور طرفین را به صلح و سازش دعوت کرد و در ادامه از  ناصر محمدخانی همسر مرحوم لاله سحرخیزان،  دعوت کرد تا شکایت خود را از همسر صیغه‌ای خود، شهلا  که در ارتباط با این جنایت دستگیر شد مطرح کند.

در همین حال نوری، وکیل خانواده سحرخیزان با اشاره به روند پیگیری پرونده بار دیگر برای شهلا جاهد درخواست قصاص کرد.

مجازات مرگ

به دنبال این درخواست، این بار نوبت به ناصرمحمدخانی رسید تا او نیز به عنوان قیم 2 پسر خود برای شهلا درخواست مجازات کند.

وی در اظهارات خود به قاضی شعبه 1147 گفت: از دادگاه می‌خواهم هر مجازاتی که قانون برای شهلا تعیین کرده است، به مرحله اجرا درآید. دادگاه پیش از این برای شهلا‌ جاهد حکم قصاص صادر کرده است.

به خاطر او

با شکایت ناصر علیه شهلا، قاضی دادگاه از شهلا خواست تا دفاعیات خود را ارائه کند که وی عنوان کرد من قبلا نیز اعلام کرده‌ام قاتل لاله نیستم و تنها به خاطر علاقه‌ای که به ناصر داشتم، به قتل لاله اعتراف کردم.  وی اضافه کرد: از مرگ نمی‌ترسم و هیچ دلیلی برای خود نمی‌بینم که بخواهم دروغ بگویم.

پس از اظهارات شهلا، این بار نوبت عبدالصمد خرمشاهی وکیل مدافع شهلا بود تا نسبت به ایراداتی که در قالب لایحه ضمیمه پرونده کرده بود، توضیح دهد.

خرمشاهی تصریح کرد: تحقیقات ناقص است و ایرادات گرفته شده از سوی دفتر نظارت قوه قضاییه باید روشن شود و برخی از افرادی که نامشان در پرونده درج شده است، به دادگاه فراخوانده شوند تا تحقیقات تکمیل شود.

پس از توضیح وکیل مدافع شهلا، قاضی حسین‌پور از وی خواست تا درخصوص ماهیت پرونده، دفاعیات خود را ارائه کند و یادآور شد که نیازی به تحقیقات دوباره نیست که وکیل شهلا نیز از دادگاه خواست در فرصت دیگر دفاعیات خود را در ارتباط با ماهیت پرونده ارائه کند. با این درخواست قاضی شعبه 1147 ادامه رسیدگی به این پرونده را به صبح امروز (دوشنبه)‌ موکول کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها