آمار تلفات اسراییل رو به فزونی است

مرگ 256 صهیونیست در جنگ غزه

گرچه رژیم صهیونیستی با برقراری سانسور نظامی مانع از انتشار تلفات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست و خسارت های وارده به ماشین جنگی این رژیم شده است اما گروههای مقاومت فلسطینی با انتشار بیانیه های نظامی جداگانه اعلام کرده اند که در جریان 22روز حمله وحشیانه ارتش صهیونیستی به نوار غزه، رزمندگان مقاومت موفق شده اند حداقل 256صهیونیست را به هلاکت رسانده و بیش از 1300صهیونیست دیگر را زخمی کنند.
کد خبر: ۲۳۰۳۲۴

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در میان صهیونیست های به هلاکت رسیده 203 نظامی در رده های مختلف و 53 شهرک نشین صهیونیست وجود دارد.

برپایه این گزارش، شاخه های نظامی گروه های مقاومت فلسطینی از جمله گردانهای شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس ، گردانهای شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح ، گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و گردان های " شهید احمد ابوالریش" ، " شهید ابوعلی مصطفی" و " شهید جهاد جبریل" شاخه های نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در جریان جنگ غزه حداقل 191 عملیات علیه نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی انجام داده اند.

گردانهای قسام در بیانیه های مختلف نظامی اعلام کرده اند که در 22 روز جنگ و مقاومت 194 موشک گراد ، 312 موشک قسام ، 373 گلوله خمپاره، 55 گلوله آر پی جی به سوی شهرک های صهیونیست نشین در جنوب فلسطین اشغالی و یا مواضع نظامیان صهیونیست شلیک کرده اند که در نتیجه حداقل 49 شهرک نشین و 125نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و 247شهرک نشین و 110نظامی صهیونیست زخمی شده اند.

در بیانیه های این گردان ها خاطرنشان شده است که تک تیراندازن جمعی این گردان ها موفق شده اند حداقل 52 نظامی صهیونیست متجاوز به خاک غزه را هدف قرار داده و به هلاکت برسانند. گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کره اند که در20 عملیات جداگانه در غزه حداقل 18 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و 15 نظامی دیگر زخمی شده اند.

تیپ های ناصر صلاح الدین( کمیته های مقاومت مردمی) نیز در بیانیه های خود از 51عملیات علیه اشغالگران صهیونیست خبر داده و خاطرنشان کرده اند که در برخی از این عملیات حداقل 4 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و 13 نظامی دیگر زخمی شده اند و خسارتهای زیادی به ماشین جنگی ارتش صهیونیستی وارد شده است.

گردانهای شهید جهاد جبریل شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل نیز در بیانیه های نظامی خود اعلام کرده که در19 عملیات جداگانه در نوار غزه و سرزمینهای اشغالی فلسطین 39 نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده و 5 نظامی دیگر را زخمی کرده اند.

گردانهای شهید احمد ابوالریش هم تاکید کره اند که با اجرای چند عملیات ، 7 نظامی صهیونیست را به هلاکت رسانده و بیش از 17 نظامی دیگر را زخمی کرده اند.

گردان های شهید ابوعلی مصطفی نیز اعلام کره اند که با اجرای چند عملیات در غزه و سرزمینهای اشغالی فلسطین توانسته اند شمار زیادی از نظامیان اشغالگر را به هلاکت رسانده و یا زخمی کنند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از بروز اختلافات در صفوف ارتش و سیاستمداران این رژیم در خصوص حمله به غزه و پیامدهای منفی اخلاقی ناشی از قتل عامل مردم غزه بویژه کودکان و زنان و حمله به مراکز امدادرسانی و بیمارستان ها و آثار سیاسی نامطلوب ناشی از شکست های نظامی وعدم تحقق اهداف تعیین شده و حفظ روحیه نظامیان خود همچنان سانسوری نظامی را ادامه داده و تلاش می کند مانع انتشار اخبار واقعی تلفات شود.

در همین رابطه " آفی فاکسمن " روزنامه نگار و کارشناس اسرائیلی در امور نظامی اخیرا در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی "معاریو" خاطرنشان کرده است: رسانه های اسرائیلی به شمار کشته ها و زخمی ها ارتش اسراییل اشاره نمی کنند تا روحیه مبارزان فلسطینی بالا نرود و نظامیان اسرائیل روحیه خود را از دست ندهد.

فاکسمن می افزاید: ایهود اولمرت نخست وزیر موقت اسرائیل از کشته شدن تنها ده نظامی اسراییلی خبر داده است و آنها حتی اگر شمار کشته ها به 100 تن هم برسد بیشتر از آن را اعلام نخواهند کرد زیرا تصمیم گرفته شده که شمار کشته های اعلام شده از 10 نفر فراتر نرود.

برخی منابع اسراییلی، مقامات نظامی و سیاسی و رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی را به دروغگویی و عوام فریبی متهم کرده و می گویند: اجساد دهها نظامی هنوز در بیمارستان سوروکا و در سردخانه های مراکز پزشکی و نظامی دیگر نگهداری می شود و دهها زخمی که وضعیت جسمی شان وخیم است با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و برخی هم برغم تلاش پزشکان مرده اند.

اما سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک )اذعان کرده است که در 22روز حمله به نوار غزه حدود 565 موشک و 200 گلوله خمپاره به شهرک های اسرائیلی در جنوب فلسطین اشغالی شلیک شده و این در حالی است که در چند روز قبل از اعلام آتش بس، تعداد زیادی موشک به شهرک ها اصابت کرده است.

آمار این سازمان نشان می دهد که 10 درصد موشک ها دوربرد و از موشک های گراد بوده و از آغاز جنگ براثر اصابت موشک ها 1272 اسرائیلی زخمی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها