یازدهمین بزرگداشت شهدای شیمیایی عملیات کربلای پنچ به خروش خانواده‌های شهیدان این فاجعه و پیشکسوتان جهاد و شهادت علیه جنایات رژیم صهیونیستی برعلیه مردم مظلوم غزه تبدیل شد.
کد خبر: ۲۲۸۴۲۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در فضایی آکنده از عطر عشق به حسین و یارانش یازدهمین مراسم بزرگداشت شهدای شیمیایی عملیاتی کربلای 5 درمحور جاده شهید صفوی درده کیلومتری خرمشهر با حضور پرشور خانواده های شهدای این فاجعه که عمدتا ازشهرستان شهید پرور بهبهان بودند، برگزار شد.

در این مراسم که والدین و خانواده های مکرم شهیدان این جنایت ضد بشری و گروه های بسیاری از شهروندان شهرها ی بهبهان، خرمشهر و سایر شهرهای استان خوزستان شرکت داشتند، حاضران پرخروش و یک صدا، مظلومیت شهیدان و مردم غزه را فریاد کردند.
شرکت کنندگان ضمن اعلام همبستگی با مقاومت مردم مسلمان فلسطین، خشم خود را متوجه اسرائیل جنایت کار و آمریکای جهان خوار نمودند و خطاب به مظلومان فلسطینی اعلام کردند: ما خانواده های شهدای شیمیایی بهبهان نیز زخم خوزده جنایات آمریکا و مزدور دست نشانده اش هستیم.

همچنین دراین مراسم که در کنار یادمان شهدای شیمیایی گردان فجر بهبهان برگزار شد یکی از فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران سخنرانی کرد و حاضران در عزای سالار و سرور شهیدان برسروسینه زدند.

رزمندگان بهبهانی سال های دفاع مقدس و همرزمان شهدا، رزمندگان تیپ 2 لشگرهفت حضرت ولی عصر (عج)، قرارگاه حفظ ابنیه و آثار سرزمینی دفاع مقدس استان خوزستان و اردوگاه میثاق با شهردای آبادان این مراسم پرشکوه را برگزار کردند.

بانوان شرکت کننده دراین مراسم نیز با گلباران یادمان شهدا ، یاد عزیزان خود و شهیدان دشمن شکن عملیات کربلای 5 را گرامی داشتند.

دشمن بعثی، ناتوان از رویارویی با رزمندگان پرتوان اسلام در عملیات کربلای 5 درسحرگاه 19 دی ماه 1365 با بمباران سنگین هوایی، شیمیایی بیش از 90 نفر از رزمندگان گردان فجر بهبهان را به شهادت رساند و تعداد زیادی از این دلاور مردان را مصدوم کرد.

پس از گذشت 22 سال از این جنایت صدام معدوم که با بمب های شیمیایی اهدایی آمریکا و دولت های اروپایی مدعی حقوق بشر روی داد، ده تن از رزمندگان مصدوم این فاجعه به فیض شهادت نائل شده اند.

بسیاری از مصدومان بجا مانده نیز همچنان با آلام سخت شیمیایی گذر عمر می کنند. این جنایت یکی از هزاران جنایت صدام معدوم است که به دستور آمریکا و هم پیمانانش بر علیه ملت ایران انجام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها