بزرگترین بازار ماهی فروشان کشور در ساری احداث می شود.
کد خبر: ۲۲۶۰۸۲

به گزارش مهر ، مدیر عامل صندوق توسعه صادرات آبزیان کشور عصر یکشنبه در جلسه توانمند سازی و توسعه تعاونی های مازندران در ساری گفت: مازندران منشا ماهیان خاویاری بوده و می تواند به عنوان بزرگترین پایلوت پرورش ماهیان خاویاری در کشور باشد.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزیهای دولت 25 درصد از اقتصاد کشور را تعاونیها باید عهده دار شوند و مازندران با این پتانسیل می تواند در فعال سازی تعاونیهای خود در این زمینه موفق باشد.

بهروز کاکاوند با تاکید بر توسعه پرورش ماهیان خاویاری، اظهار داشت: با کاهش منابع دریایی بخصوص ماهیان خاویاری با صید بی رویه اقدام برای پرورش ماهیان خاویاری ضروریست.

به گفته وی، کشور های چین و اسپانیا که روزی مصرف کننده ماهیان خاویاری ایران بودند، امروز خود به عنوان پرورش دهنده ماهیان خاویاری در جهان محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آمارهای صادراتی کشور تاثیر گرفته از نفت است، خاطرنشان کرد: باید شرایط به گونه پیش برود که به تمام دنیا علاوه بر خاویار گوشت ماهی خاویاری نیز صادر شود.

مدیرعامل صندوق توسعه صادرات آبزیان کشور به ضرورت احداث مراکز پرورش ماهیان خاویاری مجهز به تکنولوژیها جدید و صنایع وابسته آن در مازندران تاکید کرد و گفت: این استان با توجه به نزدیکی به تهران و استعداد هایش می تواند بهترین پایلوت برای این مورد باشد.

کاکاوند پرورش در قفس در داخل دریای خزر و استفاده از استخرهای پرورش ماهی را راهکاری خوب برای حل مشکل کمبود ماهیان خاویاری اعلام کرد.

وی درباره ضایعات بخش کشاورزی که به عنوان یک معضل از آن یاد می شود نیز گفت: در صورت بهره گیری از تکنولوژی روز می توان این معضل را به یک فرصت تبدیل کرد ،چرا که در اغلب کشور های پیشرفته از این ضایعات برای تولید انرژی استفاده می شود.

مدیر کل شیلات استان مازندران نیز با اعلام اینکه بزرگترین بازار ماهی فروشان کشور درجاده ساری به قائم شهر در حال احداث است گفت: این مکان بسیار مدرن و مکانیزه خواهد بود.

حسن حبیب نژاد در ادامه به بحث ایجاد تشکل هایی برای تولید ماهیان زینتی اشاره کرد و افزود : اولین مجمع ماهیان زینتی در بابلسر به زودی شکل خواهد گرفت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها