رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان غربی از صدور 257 هزار و 681 تن به خارج از کشور طی هشت ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۲۵۷۶۶

جعفر صادق اسکندری در گفتگو با مهر در ارومیه با اشاره به افزایش صادرات 6 درصدی کالا از استان به کشورهای مختلف دنیا افزود: در 8 ماهه نخست امسال به ارزش 177 میلیون و 627 هزار دلار انواع کالا به کشورهای عراق، ترکیه، روسیه، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، بلغارستان و چین صادر شده است.

وی آب میوه، کنسانتره، روغن و گریس، میوه، مواد غذایی، مصنوعات پلاستیک، محصولات معدنی و کشمش را از جمله کالاهای صادراتی استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این مدت همچنین به ارزش بیش از 266 میلیون و 638 هزار دلار کالا از کشورهای ترکیه، چین، آلمان، امارات، فرانسه، ایتالیا، سوئد و سوئیس از گمرکات و بازارچه های استان وارد کشور شده است که این میزان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل 18 درصد رشد دارد.

اسکندری قطعات و لوازم یدکی ماشین آلات، مواد اولیه واحدهای تولیدی، پارچه و لوزام بهداشتی را از جمله کالاهای وارداتی به استان عنوان کرد.

وی در خصوص ساماندهی مبادلات مرزی در استان اظهار داشت: با تصویب اعضای شورای ساماندهی مبادلات مرزی آذربایجان غربی پیله وران شهرستان های مرزی می توانند با هماهنگی فرمانداری بخشی از فعالیت خود را به صورت متقابل در بازارچه های مشترک حوزه استان انجام دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس این مصوبه این طرح تا پایان سال جاری به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و در این مدت عملکرد طرح، مزایا و معایب اجرای آن توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها