وزیر راه و ترابری خبر داد

رشد 120 درصدی احداث راه‌آهن در کشور

وزیر راه و ترابری گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تنها 4 هزار کیلومتر راه‌آهن در کشور احداث شده بود که با رشد 120 درصدی این رقم امروز به 9 هزار کیلومتر رسیده است.
کد خبر: ۲۲۴۹۷۷

 به گزارش فارس از ارومیه، حمید بهبهانی امروز در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران افزود: امسال یک‌ هزارکیلومتر خطوط راه آهن در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: خطوط راه‌آهن اصفهان ـ شیراز، بم ـ زاهدان، نظمیه ـ میاندشت، خرمشهر ـ شلمچه و پاوه ـ اراک امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

بهبهانی اظهار کرد: در چشم‌انداز 20 ساله کشور تا افق 1400 حدود 25 هزار کیلومتر راه‌آهن درکشور اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه احداث راه‌آهن در اولویت کارهای وزارت راه و ترابری قرار دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده همه توان خود را در سال آینده برای احداث راه‌آهن در کشور صرف می‌کنیم.

بهبهانی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنند بودجه مورد نیاز طرح‌های راه‌آهن در کشور را تامین کرده و به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی در زمنیه طرح راه‌آهن آذربایجان ‌غربی نیز گفت: نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با راه‌آهن ارومیه ـ سلماس و مراغه ـ ارومیه سوال‌های متعددی مطرح می‌کنند که امیدوارم با تامین اعتبار در اجرای این طرح‌ها تسریع شود.

وزیر راه و ترابری در سفر خود به آذربایجان‌ غربی از پروژه‌های راه‌سازی و راه‌آهن در ارومیه و میاندوآب بازدید می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها