آیین ماهانه شاهنامه‌خوانی و نقالی با هدف تقویت هویت ایرانی در راستای پیوند این هویت با معنویات اسلامی در شهرستان دورود از توابع استان لرستان برگزار شد.
کد خبر: ۲۲۴۹۱۵

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود با اعلام این خبر افزود: آیین شاهنامه‌خوانی در پایان هر ماه به طور مستمر با حضور پرشور مردم این شهرستان برگزار می‌شود.

در این برنامه هنرمندان انجمن شاهنامه‌خوانی از جمله سیدمصطفی سعیدی، نقال کشوری، روح حماسی و ملی و مذهبی ایران اسلامی را با نقل داستان‌های شاهنامه برای مردم این شهرستان، با شکوه تعالی و پیوند داد.شاهنامه‌خوانی از رسم‌های قدیمی و کهن ایرانیان است و این اثر، جامع انسانیت و حکمت ایرانی، عرفان اسلامی، نگرش مذهبی شیعی با دیدگاهی بی‌نظیر و البته جهانشمول در حماسه است.شاهنامه به گفته مستشرقان، بزرگترین اثر حماسی است که بشر پدید آورده است و نمی‌توان برای آن مثل و همانندی قائل شد.

این اثر در چارچوب قصه‌های کهن به مخاطب خود حکمت، معرفت، زلالی دیانت و کمالات مکارم اخلاقی، انسانیت می‌آموزد  و در خواننده/شنونده روح آزادگی و معرفت را تقویت می‌کند.  سند هویت ایران اسلامی  بدون شک، شناسنامه  پرافتخاری برای بشریت همه دوران است.

خرم‌آباد - خبرنگار جام‌جم

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها