حجت الاسلام غلامحسین جمی امام جمعه غیور آبادان در دوران دفاع مقدس به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد.
کد خبر: ۲۲۴۴۳۷
به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام غلامحسین جمی نماینده امام (ره) و مقام معظم رهبری و اولین امام جمعه آبادان که در طی ایام دفاع مقدس در کنار مردم و رزمندگان مدافع این شهر، امامت جمعه آبادان را بر عهده داشت، روز شنبه به دنبال عارضه مغزی، هوشیاری خود را از دست داده و در بخش آی.سی.یو بیمارستان شرکت نفت آبادان تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گرفت.

حجت الاسلام غلامحسین جمی نخستین امام جمعه آبادان بود که توسط امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی به این سمت منصوب شده بود و تا پایان جنگ نیز در آبادان ماند و رزمندگان را تنها نگذاشت.

این امام جمعه غیور آبادان در دوران دفاع مقدس با حضور در میان رزمندگان که در اطراف شهر در سنگرهای نه چندان مستحکم با نیروهای مهاجم درگیر بودند، به آنها روحیه می‌داد. دیدار از مجروحین، سرزدن به خانواده شهیدان و البته پاسخ به مسائل شرعی رزمندگان از دیگر اقدامات آیت الله جمی بود.

وی به طور مرتب به رادیو آبادان می رفت و برای رزمندگان پیام می فرستاد که البته این برنامه اختصاص به آبادان نداشت و دیگر رزمندگانی که در حوزه پوشش این رادیو قرار داشتند، مخاطب سخنان وی بودند. دشمن بعثی نیز روی این سخنرانی ها و به خصوص خطبه های نماز جمعه که از همین رادیو پخش می شد، خیلی حساس شده بود.

جمی هر از چند مدت نیز گزارشی به محضر امام (ره) می فرستاد و یا برخی اوقات از دفتر امام (ره) با وی تماس می گرفتند و از اوضاع شهر و جبهه ها اطلاعاتی خواسته می‌شد.

سرهنگ پاسدار ابراهیم موسی پور فرمانده ناحیه مقاومت آبادان و از محافظان جمی امام جمعه خرمشهر در زمان جنگ تحمیلی نیز چندی پیش در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خرمشهر گفته بود: ‌اهمیت برگزاری نماز جمعه در آبادان و خرمشهر و در حالی که دشمن این دو شهر را گلوله باران می‌کرد بسیار مهم بود و رزمندگان اسلام با درک این موضوع در صفوفی به هم فشرده با شهروندانی که در این دو شهر باقی مانده بودند نماز جمعه را برگزار می کردند.

موسی پور با اشاره به اینکه نماز جمعه در آبادان حتی با دو نفر مامور نیز برگزار شد گفت: جا دارد از جمی امام جمعه سابق آبادان که اکنون در بستر بیماری هستند و نوری امام جمعه فعلی و همچنین جزایری امام جمعه اهواز به طرز باشکوهی تقدیر شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها