رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی خبر داد:

ورود بیش از‌30 میلیون گردشگر به مشهد مقدس

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: ‌97 درصد از مسافران و زائران سال گذشته از وضعیت امنیتی مراکز اقامتی استان ابراز رضایت داشته‌اند.
کد خبر: ۲۲۴۳۹۰

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، محمد قانعی در نشستی مطبوعاتی با عنوان امنیت گردشگری در هتل بین‌المللی پارس مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر ‌2/57 درصد از مسافران ورودی به خراسان رضوی با وسیله نقلیه شخصی به سفر می‌کنند به طوری که این موضوع اهمیت و ضرورت تامین امنیت در راه‌های و جاده‌های استان و نیز رفع برخی از ایرادهای مهندسی و راهسازی را نشان می‌دهد.

دبیر اولین اجلاس مدیران صنعت هتلدارای ایران، تصریح کرد: ‌28 درصد از مسافران خراسان رضوی با اتوبوس، ‌11 درصد با قطار و تنها 8/3 درصد از آن‌ها با هواپیما به این استان سفر می‌کنند.

وی با اشاره به این که ‌4/31 درصد از مسافران ورودی به مشهد در منازل استیجاری و تنها ‌8 درصد از آن‌ها در هتل اقامت می‌کنند، بیان کرد‌: تامین امنیت این حجم از مسافران از حساسیت و سختی بالاتری برخوردار است.

‌قانعی یادآور شد: ‌6/12 درصد از مسافران مشهد در حسینه‌ها، ‌8/8 درصد در مسافرخانه‌ها، ‌6/7 درصد در مدراس ‌6/6 درصد در حاشیه خیابان‌ها ‌9/6 درصد در هتل آپارتمان‌ها ، ‌2/3 درصد در زائر‌سراها و ‌4/0 درصد هم در منازل شخصیشان اقامت می‌کنند.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تصریح کرد: برای تامین امنیت تمام گردشگران ورودی به استان نیازمند فعالیت هدفمند و برنامه‌ریزی شده پلیس هستیم.

وی با اشاره به این که وضعیت امنیتی مراکز اقامتی استان مطلو‌ب است، خاطر‌نشان کرد: از مجموع مسافران در سال گذشته تنها ‌سه درصد از وضعیت امنیتی مراکز اقامتی استان ناراضی بودند و ‌97 درصد دیگر از وضعیت امنیتی مراکز اقامتی استان ابراز رضایت داشته‌اند.

‌وی با بیان این که براساس بررسی‌های انجام در سال گذشته ‌250 میلیون تشرف به حرم مطهر داشته‌ایم، بیان کرد: اگر هر پنج تشرف را مربوط به یک نفر بدانیم ‌50 میلیون نفر وارد حرم مطهر شده‌اند و اگر یک سوم از این میزان را به عنوان مجاوران و مردم مشهد حذف کنیم، بالغ بر ‌30 میلیون گردشگر وارد مشهد شده‌اند.

‌دبیر اولین اجلاس مدیران صنعت هتلداری ایران اظهار کرد: این آمار نشان می‌دهد که مشهد به عنوان دومین کلانشهر مذهبی جهان، نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه ملی برای پاسخگویی به زائران و گردشگران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها