مجله معروف امریکایی "تایم"، شخصیت برتر جهان را در سال 2008 از نظر گردانندگان خود معرفی کرد و "باراک اوباما" رییس جمهوری منتخب این کشور را به عنوان "مرد سال" برگزید.
کد خبر: ۲۲۴۲۶۸

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجله تایم گفته است: به علت اعتماد به نفس بالای باراک اوباما در به تصویر کشیدن آینده‌ای روشن در زمانی که دنیا با بحران‌های مختلف دست و پنجه نرم می‌کند و نیز به این علت که وی توانست به‌رغم تجربه کم با فائق آمدن بر دو نامزد قدرتمند و نیز تبعیض‌های نژادی به عنوان چهل و چهارمین رییس جمهور آمریکا و نخستین رییس جمهور سیاه پوست این کشور انتخاب شود، این مجله وی را به عنوان چهره برتر سال 2008 برگزیده است.

دیگر نامزدان دریافت این عنوان، هنری پالسن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیکولا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه، سارا پیلین، معاون مک کین در مبارزات انتخاباتی حزب‌ جمهوری خواه آمریکا و ژانگ ییمو، کارگردان چینی بودند.

عنوان چهره‌ برتر سال 2007 از سوی مجله تایم به ولادیمیر پوتین تعلق گرفت و برای سال 2006 نیز این مجله با خودداری از معرفی "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران به عنوان "مرد سال"، در اقدامی بی سابقه، "مردم" را به عنوان شخصیت سال خود معرفی کرد.

انتخاب مردم به عنوان فرد منتخب سال در شرایطی صورت گرفت که‌ احمدی‌نژاد در صدر نامزدهای منتخب مردم جهان برای دریافت عنوان مرد سال 2006 در نظرسنجی اینترنتی  مجله تایم بود. 

تایم از سال 1927 سالانه به یک مرد، زن یا یک گروه عنوان "مرد سال" را داده است. در یکی از سال‌ها "کامپیوتر" عنوان مرد سال را گرفت اما در سال 1999 این عنوان به "شخصیت سال" تغییر پیدا کرد تا فراگیرتر باشد.

اعطای عنوان فرد منتخب سال از سوی این مجله آمریکایی بنابر ایده توماس کارلیل فیلسوف اسکاتلندی آغاز شده و همواره یکی از جنجال‌ برانگیز‌ترین محورهای کاری مجله تایم بوده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها