1944- جان ون نیومن (John Von Neumann) مجارستانی، آفرینش دستگاه ادواک (EDVAC: Electronic Discrete Variable Aoutomatic Computer) را آغاز کرد. این دستگاه کامپیوتری با توانایی ذخیره داخلی برنامه‌ها و سرعت بالای الکترونیکی بود. ون نیومن را اغلب به‌عنوان بنیانگذار ذخیره‌سازی برنامه‌ها می‌شناسند.
کد خبر: ۲۱۹۱۰۲

ماهنامه آتلانتیک مقاله ونوار بوش (Vannevar Bush) را با عنوان "همان‌گونه که می‌اندیشیم" (As We May Think) را چاپ کرد. این مقاله میزی را توصیف می‌کند که کاربر آن دسترسی مستقیم به اسناد، کتاب‌ها و اطلاعات ذخیره‌شده بر میکروفیلم‌ها را دارد.

در هنگام کار برای ساخت دستگاه مارک دوم (MARK II) گریس هاپر دریافت که حشره‌ای بزرگی (نوعی بید) منجر به اختلال در کارکرد دستگاه می‌شود. وی این مساله را در کتابچه رخدادهای روزانه دستگاه با این عنوان یادداشت کرد: "نخستین نمونه عملی باگ (Bug) یافت شد." این نخستین مرتبه به‌کارگیری واژه باگ در این زمینه نبود؛ بلکه خانم هاپر تنها می‌خواست شوخی کند!

شبیه‌ساز پرواز پروژه ویرلویند (Whirlwind) که در سال 1943 آغاز شده بود، از سیستم‌های آنالوگ به الکترونیک دیجیتال جابه‌جا شد.

1946

پرسپر اکرت (J. Presper Eckert) و جان ماچلی (John Mauchly) از دستگاه انیاک (ENIAK) در دانشکده مهندسی الکترونیک دانشگاه پنسیلوانیا پرده‌برداری کردند. در سال پیش از آن، اکرت و ماچلی این دانشکده را برای برپایی شرکت خودشان با نام "شرکت کنترل الکترونیک" (Electronic Control Co.) ترک کرده بودند تا دستگاه یونیواک (UNIVAC) را بسازند.

آلن تورینگ (Mathison Turing Alan) متخصص رمزشکنی در زمان جنگ جهانی دوم، موتور محاسباتی خودکار (ACE: Automatic Computing Engine) را طراحی کرد و جیم ویلکینسون (Jim Wilkinson) نیز وی را در "آزمایشگاه ملی فیزیک" آمریکا یاری می‌رسانید.

جان ون نیومن پیشگام یک پروژه کامپیوتری در "آزمایشگاه علوم پیشرفته" در پرینستون شد که برای توسعه کامپیوترهای دیجیتال می‌کوشید.

جایزه انجمن سلطنتی انگلستان به آرمایشگاه کامپیوتر دانشگاه منچستر، تام کیلبورن (Tom Kilburn) و فردریک ویلیامز (Frederic Williams) برای همکاری مشترک در پروژه امکان‌سنجی ساخت کامپیوترهای دیجیتال اهدا شد. این دو تن بعدها دستگاه SSEM (Small-Scale Electronic Machine) را ساختند.

ویلیامز درخواست ثبت اختراع لامپ خلا پرتو کاتودی (CRT: Cathod-Ray Tube) را ارایه داد که ابزاری برای ذخیره‌سازی و نمونه اولیه حافظه دسترسی تصادف (RAM) بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها