فارس: فیلم «کلاه‌قرمزی در فرنگ» ساخته ایرج طهماسب و حمید جبلی وارد شبکه نمایش خانگی شد.«کلاه قرمزی در فرنگ» عنوان نسخه جدیدی از سری فیلم‌های پرمخاطب «کلاه قرمزی» است که در ادامه «کلاه قرمزی و پسرخاله» و «کلاه قرمزی و سروناز» ساخته شده و از سوی پارس ویدئو توزیع شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: آقای مجری این بار در فرنگ برنامه اجرا می‌کند و کلاه قرمزی خودش را با یک بسته پستی به آقای مجری می‌رساند و با همسایه آنها آشنا می‌شود. در این فیلم، کاراکتر جدید عروسکی «جیمی» نیز حضور دارد.
کد خبر: ۲۱۷۵۰۵

کارگردانان برجسته فیلم کوتاه در هیأت انتخاب جشنواره پلیس

جام‌جم: بیژن میرباقری، مجید برزگر، شهرام مکری و حمید بهمنی سینماگران موفق فیلم کوتاه و داستانی به اتفاق کرامت پورشهسواری کارشناس انتظامی از اعضای هیأت انتخاب بخش فیلم‌های کوتاه و خیلی کوتاه این دوره از جشنواره به عنوان اعضای هیأت انتخاب بخش فیلم کوتاه و خیلی کوتاه سومین جشنواره فیلم پلیس معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی جشنواره، هیأت انتخاب بخش فیلم کوتاه و خیلی کوتاه جشنواره، کار بازبینی 250 اثر رسیده به این بخش را شروع کرده‌اند و هیأت انتخاب پس از بازبینی فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره فیلم پلیس، آثار برگزیده را به هیأت داوران جشنواره معرفی خواهد کرد تا مورد قضاوت نهایی قرار گیرد. 

آماده شدن انیمیشن «همراه تلفن» 2 هفته دیگر

مهر: انیمیشن همراه تلفن ساخته سینا عطائیان با بازی رضا کیانیان و علیرضا شجاع‌نوری برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

این پویانمایی 12 دقیقه‌ای همراه تلفن با تکنیک روتوسکپی، دوبعدی و سه‌بعدی ساخته شده و بتازگی فیلمبرداری آن خاتمه یافته است. تاکنون 70 درصد متحرک‌سازی فیلم توسط تیمی به سرپرستی کارگردان و علی طاهری انجام شده. برای اولین بار یک انیمیشن با این فناوری در ایران ساخته می‌شود.

سئانس ویژه خبرنگاران در سینما آزادی

فارس: سینما آزادی از هفته آینده سئانس ویژه‌ای برای خبرنگاران اختصاص خواهد داد. نخستین فیلمی که در این سئانس ویژه به نمایش درمی‌آید، چارچنگولی ساخته سعید سهیلی است که از چهارشنبه روی پرده سینماها خواهد رفت. روز و زمان این سئانس متعاقبا اعلام می‌شود.

پوریای ولی از جشنواره فیلم‌های ورزشی ایتالیا جایزه گرفت

مهر: انیمیشن زندگی پوریای ولی به نویسندگی محمد میرکیانی و کارگردانی امیرمحمد دهستانی در نخستین حضور جهانی خود، جایزه اول جشنواره فیلم‌های ورزشی ایتالیا را دریافت کرد.انیمیشن «آب و زمین» با موضوع زندگی پوریای ولی که یک قسمت از «مجموعه قصه ما مثل شد» است که تیرماه گذشته جایزه اول هفتمین جشنواره فیلم‌های ورزشی تهران را برده و جایزه بیست‌وششمین جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان، دومین جایزه معتبر آن است. «قصه ما مثل شد» جمعه‌ها از شبکه یک پخش می‌شود.

مصفا: ارتباط آتش‌سوزی سینما جمهوری با مسائل سیاسی بسیار بعید است

فارس: علی مصفا ضمن تکذیب برخی شایعات و سخنان نقل شده از وی در سایت‌ها و رسانه‌ها، گفت: ارتباط بین آتش‌سوزی سینما جمهوری و مسائل سیاسی بسیار بعید است.  این بازیگر سینما و مالک بخشی از سینما جمهوری گفت: در چند روز گذشته و پس از آتش سوزی سینما جمهوری از سوی رسانه‌ها اخبار متناقضی درباره اظهارات من پخش شده است که چاره‌ای جز تکذیب آن ندارم.

وی افزود: در مصاحبه‌ای که در سایت رادیو زمانه از من منتشر شد به نقل از من نوشته بودند که حتی اگر آتش‌سوزی سینما جمهوری به دلایل سیاسی باشد، من به راه خود ادامه می‌دهم. سایت رادیو زمانه با من مصاحبه کرده، اما من چنین حرف‌هایی را با این سایت مطرح نکرده‌ام.

وی ادامه داد: همچنین شایعه شده که چند روز قبل از آتش سوزی سینما جمهوری افراد ناشناسی به این سینما آمده‌اند و عکس‌هایی را که در این سینما بوده، پاره کرده‌اند که این موضوع نیز صحت ندارد.  وی در ادامه گفت: هنوز منتظر پاسخ نهایی سازمان آتش‌نشانی و اعلام دلایل آتش‌سوزی سینما جمهوری هستیم، اما من از همه خواهش می‌کنم که از گمانه‌زنی در مورد دلیل این آتش‌سوزی بپرهیزند چون این موضوع به ضرر سینماست و در حال حاضر مهم‌ترین اصل برای ما، آینده سینما جمهوری است.

مانی میرصادقی جایزه جهانی پاندا را گرفت

ایسنا: مانی میرصادقی، خالق مستند «حیات‌وحش ایران»  که بتازگی موفق به دریافت جایزه پاندا از جشنواره‌ جهانی حیات‌وحش و محیط‌زیست انگلستان شده، گفت: این نخستین‌بار است که مستندی نه تنها از ایران، بلکه از خاورمیانه در این جشنواره معتبر جهانی جایزه می‌گیرد. با دریافت این جایزه توانستم ثابت کنم که ما می‌توانیم و باید بتوانیم. فیلمسازان ما باید در عرصه مستند وارد شده و آن را با جدیت دنبال کنند.

این مستندساز اعلام کرد: جایزه خود را از دستان دیوید آتنبرو، مستندساز برجسته انگلیسی در زمینه حیات‌وحش دریافت کردم.  کارگردان مستند حیات‌وحش ایران، اظهار کرد: این مستند در واقع قسمت اول از یک مجموعه 22 قسمتی است که به گونه‌های درحال انقراض در ایران می‌پردازد و در واقع مقدمه‌ای است برای ورود به قسمت‌های بعدی مجموعه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها