سرلشکر صفوی ویژگی بارز شهید باقری را نبوغ ذاتی وی عنوان کرد و گفت: حسن باقری جزو طراحان بزرگ عملیات‌های مهمی از جمله شکست حصر آبادان، فتح‌المبین و آزادسازی خرمشهر بود.
کد خبر: ۲۱۵۶۳۳

به گزارش خبرگزاری فارس، سرلشکر سید رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح،در مراسم بزرگداشت شهید حسن باقری که در دانشگاه شاهد تهران برگزار شد، بزرگترین رخداد کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی را وقوع جنگ 8 ساله تحمیلی علیه ایران عنوان کرد و گفت:‌ جنگ تحمیلی از این جهت یک رخداد کم‌نظیر است که برخلاف روال همیشگی که قدرت‌های زورگو، همیشه بر کشورهای کوچک غلبه پیدا می‌کردند، در ایام دفاع مقدس این روال شکسته شد و ملت قهرمان ما با رهبری حکیمانه و الهی حضرت امام (ره)،‌ نه تنها مدیریت جنگ، بلکه مدیریت جهان را عهده‌دار شد و توانست بر ائتلاف جهانی که پشت ‌سر رژیم بعثی عراق قرار داشت، پیروز شود.

سرلشکر صفوی تأکید کرد:‌ 8 سال جنگ تحمیلی نه تنها در سطح منطقه، بلکه بر جهان اسلام و جهان بشریت نیز تأثیر گذاشت.
فرمانده سابق سپاه‌ پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هر چند در ایام دفاع مقدس حدود یک میلیون رزمنده جوان در خط مقدم می‌جنگیدند اما این جبهه‌ها عمقی داشت که این عمق، همان خانواده آنها، مدارس، دانشگاه‌ها و پدران و مادران این رزمندگان بودند.
وی تأکید کرد: حماسه‌ای که این پدران و مادران در حمایت از امام راحل آفریدند در تاریخ ایران بی‌سابقه بود.

صفوی همچنین با ذکر خاطراتی از شهید حسن باقری، وی را نابغه جنگ تحمیلی دانست و گفت:‌ در حالی که در اوایل جنگ، جبهه‌های جنوب هیچ سر و سامانی نداشت، این شهید بزرگوار به همراه دیگر فرماندهان، به ساماندهی مناطق عملیاتی پرداخت و اولین کاری که در جبهه جنوب شکل گرفت، ایجاد ستاد عملیات جنوب بود.

فرمانده ستاد عملیات جنوب در ایام دفاع مقدس افزود:حسن باقری به عنوان مسئول اطلاعات این ستاد، بنیان‌گذار بخش اطلاعات نظامی سپاه بود که با هوش و درایت بالای خود توانست این بخش از سپاه پاسداران را تأسیس کند.

صفوی یادآور شد: حسن باقری که به حق باید او را یکی از نوابغ جنگ تحمیلی بدانیم جزو طراحان بزرگ عملیات‌های مهمی از جمله شکست حصر آبادان، فتح‌المبین و آزادسازی خرمشهر بود.

مشاور عالی فرمانده کل قوا ایمان،‌اراده، شجاعت و قدرت تصمیم‌گیری بالا را از دیگر خصایص این فرمانده شهید سپاه اسلام دانست و گفت:‌ امروز دفترچه خاطرات حسن باقری یکی از بهترین اسناد مربوط به دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: شهید باقری علاقه زیادی به کادرسازی و تربیت نیروهای رزمنده برای فرماندهی داشت که می‌توان به شهید مهدی زین‌الدین به عنوان یکی از شاگردان وی اشاره کرد که بعدها به فرماندهی لشکر 17 علی ابن ابیطالب(ع) رسید.

صفوی، شهید باقری را مظهر عاطفه، عشق و محبت دانست و تأکید کرد: هرکس می‌خواهد به لطافت طبع شهید باقری پی ببرد باید عکس‌ها و دست‌نوشته‌های او را که همیشه دوربینی بر دوش خود داشت، ببیند.

در ادامه این مراسم مادر شهید حسن باقری نیز در سخنان کوتاهی به ذکر خاطرات کودکی این شهید بزرگوار پرداخت و از دست‌اندرکاران برپایی این مراسم تشکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها