اعضای یک باند سارقان مسلح که اقدام به سرقت خودرو می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی دستگیر شدند. سرهنگ محمدیان، رئیس آگاهی تهران با اشاره به این خبر گفت: مردی سوم مهرماه امسال به بازپرسی شعبه هشتم دادسرای جنایی مراجعه و اعلام کرد: با خودروی پراید در آژانسی در شمال‌شرق تهران مشغول فعالیت بودم. چند هفته پیش یکی از مشترکان آژانس به نام مجید (36 ساله) درخواست خودرو کرد و من به نشانی او رفتم و خانمی به نام ثریا (24 ساله) را به مقصد دیباجی سوار کردم.
کد خبر: ۲۱۵۳۴۹
در مسیر حرکت، او از من خواست شماره تلفن خود را به او بدهم تا اگر به آژانس نیاز داشت شخصا با من تماس بگیرد.

شاکی افزود: پس از چند روز او با من تماس گرفت و من نیز به محلی که گفته بود رفتم. تا او را به مقصدش برسانم. در طول مسیر، فرد دیگری به نام حسام (26 ساله) نیز به درخواست ثریا سوار خودرو شد و وانمود کرد ثریا همسر اوست و در ادامه مرا با تهدید اسلحه به منزل مجید بردند و با همدستی احمد (23 ساله) مرا زندانی کردند و خودرو‌ام را به سرقت بردند.

سرهنگ محمدیان افزود: به دستور مقام قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان این اداره در تحقیقات خود دریافتند، خودروی پراید شاکی در تعمیرگاهی در منطقه طرشت قرار دارد.

در نتیجه با مراجعه ماموران به تعمیرگاه، صاحب تعمیرگاه اظهار کرد؛ حسام خودرو را در قبال پرداخت هزینه تعمیر خودروی پرشیایی که بر اثر تصادف خسارت دیده و به گفته حسام، متعلق به پدر ثریاست، به تعمیرگاه سپرده است.

کارآگاهان اداره یکم با تکمیل تحقیقات اولیه خود و با هماهنگی مقام قضایی دستگیری متهمان پرونده را در دستور کار جدی قرار دادند تا این‌که 15 مهرماه 2 نفر از متهمان به نام‌های مجید و احمد دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند و با دلایل و مدارک به دست آمده به جرم خود اعتراف کردند.

در ادامه تحقیقات، معلوم شد حسام و ثریا که از موضوع دستگیری همدستان خود مطلع شده بودند با استفاده از خودروی پرشیا به سمت شمال کشور متواری شده و خودروی آنان در یکی از شهرهای شمالی کشور کشف شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: در ادامه پیگیری‌ها کارآگاهان با تحقیقات شبانه‌روزی دریافتند حسام و ثریا به تهران برگشته و با 2 دستگاه خودروی ون و پژو 405 نقره‌ای و با پلاک جعلی در خیابان‌های پایتخت تردد می‌کنند که این موضوع به گروه‌های گشت مستقر در سطح شهر اعلام شد تا این‌که 6 آبان ماموران کلانتری 101 تجریش در خیابان الهیه به سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو 405 نقره‌ای  که یک زن و مرد بودند مظنون و به منظور توقف خودرو وارد عمل شدند، اما سرنشینان خودرو با ماموران درگیر و ضمن تیراندازی به سمت آنان متواری شدند. با گزارش درگیری به اداره یکم و با مشخصاتی که از سرنشینان خودرو اعلام شد، مشخص گردید متهمان متواری همان حسام و ثریا هستند.

در جستجوی سارقان

محمدیان تصریح کرد: تحقیقات و جستجوی کارآگاهان ادامه داشت تا این‌که 16‌آبان پرونده سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی زانتیا به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. مطابق این 2 پرونده، 2 جوان 16 ساله ساعت 30 بامداد در خیابان دیباجی در حال تمرین رانندگی با خودروی مذکور بودند که مرد مسلحی همراه خانمی جوان با تهدید اسلحه پس از توقف خودروی زانتیا، سوار این خودرو شدند و مرد مسلح خود را مامور انتظامی معرفی کرد و گفت خانم همراه وی به دلیل رابطه نامشروع از شما شکایت کرده و برای رسیدگی به این موضوع باید به کلانتری مراجعه کنید در طول مسیر هم فرد دیگری را سوار خودرو کرده، این دو جوان را در بزرگراه شهید حقانی رها و خودرو را سرقت می‌کنند.

با مشخصات اعلامی از سارقان زانتیا کارآگاهان متوجه شدند این سرقت نیز از سوی حسام و ثریا و همدستان آنها انجام گرفته که به اعمال مجرمانه خود در سطح تهران ادامه می‌دهند. لذا با اطلاعاتی که از این دو جوان به دست آمد، 19 آبان‌ماه مخفیگاه همدست متهمان، که فردی به نام علی (28 ساله)‌ معروف به علی کوچولو بود را شناسایی و اکیپ ویژه‌ای از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری به محل اختفای وی به منزلی در محدوده بازار بزرگ تهران اعزام شدند و او را دستگیر کردند که متهم با اعتراف همدستی با حسام و ثریا بیان کرد؛ این دو متهم را در خانه قدیمی پدرش واقع در خیابان انقلاب مخفی کرده که با شناسایی محل اختفای آنان و با هماهنگی مقام قضایی محل مورد نظر به محاصره ماموران درآمد و هر دو متهم دستگیر شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: با صدور مجوز قضایی یک تیم عملیات پلیس آگاهی محل را شناسایی کردند و هنگام دستگیری حسام، وی با سلاح سرد به سمت ماموران حمله‌ور شد که با واکنش سریع پلیس روبه‌رو و تسلیم شد. با دستگیری متهم در مرحله بعدی ثریا نیز دستگیر و در بازرسی از منزل وی یک قبضه کلت کمری، تعدادی فشنگ، سلاح سرد، مقداری مواد روانگردان از نوع شیشه و آلات و ادوات استعمال آن کشف و ضبط و خودروی زانتیا با پلاک مسروقه نیز همان حوالی کشف و تحویل مالک آن شد.

سرهنگ محمدیان در پایان گفت: اقدامات لازم به منظور تکمیل پرونده متهمان و بررسی سایر تخلفات احتمالی در دست انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها