ناصرالدین قادری مسئول "نمایشگاه دائمی کتاب‌های ایثار و شهادت" اظهار داشت: "نمایشگاه دائمی کتاب‌های ایثار و شهادت"، به همت مرکز پخش و توزیع کتاب "جلد آخر" و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، از بهمن ماه 1386 به صورت غیر رسمی در موزه مرکزی شهدای تهران آغاز به کار کرده است.
کد خبر: ۲۱۴۲۴۳

به گزارش ساجد، وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دسترسی آسان علاقه‌مندان ادبیات دفاع‌مقدس به تازه‌های نشر این حوزه، تجهیز کتابخانه‌های تخصصی دفاع‌مقدس و معرفی هرچه بهتر موزه شهدا را از اهداف برگزاری این نمایشگاه کتاب معرفی کرد و افزود: "نمایشگاه دائمی کتاب‌های ایثار و شهادت"، از 8 بخش "دفاع‌مقدس"، "شهید و شهادت"، "انقلاب اسلامی"، "ایثار و فداکاری"، "امام حسین(ع) و عاشورا"، "جهاد"، "جنبش‌ها و مبارزات ملل جهان" و "ایثار در ادیان مختلف" تشکیل شده و شامل 2500 عنوان کتاب و لوح فشرده با محوریت ایثار و شهادت است.

مسئول "نمایشگاه دائمی کتاب‌های ایثار و شهادت" تاکید کرد: حماسه دفاع‌مقدس، از قیام امام حسین(ع) و پایداری مردم در انقلاب سال 1357 نشات می‌‌گیرد. بنابراین کتاب‌های منتشر شده در این حوزه‌ها نیز جزء آثار مرتبط با ایثار و شهادت محسوب می‌شوند.

قادری ادامه داد: هر روز دانش‌آموزان مقاطع مختلف از این نمایشگاه دیدن می‌کنند. همچنین خبرنگاران، ‌نویسندگان، محققان و میهمانان خارجی مانند گروه‌های صلح‌طلب آمریکا، با هدف آشنایی و کسب اطلاعات درباره جنگ عراق علیه ایران، به بازدید و خرید کتاب از "نمایشگاه دائمی کتاب‌های ایثار و شهادت" اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به ضعف ترجمه آثار مرتبط با 8 سال دفاع‌مقدس، گفت: متاسفانه بر خلاف استقبال و توجه خارجی‌ها به موضوع جنگ تحمیلی، به جز کتاب دو زبانه "اطلس نبردهای ماندگار" هیچ اثر ترجمه شده فاخری برای ارائه به آن‌ها نداریم.

این کتابدار خاطرنشان کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با مسوولان فرهنگی و موزه‌های جنگ کشورهای چین، بحرین، عراق، لبنان و انگلیس، مبادله کتاب و ارائه آثار دفاع‌مقدس به آنان در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت.

ناصرالدین قادری در ادامه، کتاب‌های شهید مرتضی مطهری، اطلس نبردهای ماندگار و لحظه‌های آسمانی نوشته غلامعلی رجایی را جزء آثار پرفروش این نمایشگاه کتاب دفاع‌مقدس برشمرد.

وی از همکاری ناشران خصوصی و دولتی در برپایی "نمایشگاه دائمی کتاب‌های ایثار و شهادت" یاد کرد و گفت: انتشارات سوره‌ مهر، مرکز پژوهش‌های دفاع‌مقدس سازمان ایثار نزاجا، نشر ستاره‌ها، هیات معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، مرکز بررسی اسناد تاریخی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، نشر بین‌الملل، انتشارات هزاره ققنوس و موسسه‌های روایت‌فتح و قدر ولایت از جمله ناشران فعال در زمینه انتشار آثار مرتبط با ایثار و شهادتند.

مسئول "نمایشگاه دائمی کتاب‌های ایثار و شهادت"در پایان تاکید کرد: بازدیدکنندگان این نمایشگاه، علاوه بر امکان مطالعه کتاب‌ها در این فضا می‌توانند از تخفیف دائمی 10 تا 30 درصدی استفاده کنند. همچنین ناشران و علاقه‌مندان به آثار ادبیات پایداری می‌توانند از طریق صندوق پستی 647- 18735 با این نمایشگاه ارتباط برقرار کنند.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها