یکی ازشهر داران مناطق چهارگانه قم ازاحداث بزرگترین دریاچه مصنوعی استان خبر داد وگفت: این دریاچه چند منظوره برای اولین بار در این استان وبا اعتباری بالغ بر7 میلیارد ریال درمحل تقاطع غیر همسطح سه راهی خرمشهر دردست ساخت می باشد.
کد خبر: ۲۰۹۲۵۳

"احمد ترکمن" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دریاچه شامل 30 هزار متر مربع مساحت، 14متر عمق و دارای ظرفیت نگهداری 330 میلیون لیتر آب می باشد.

وی، هدف از احداث این دریاچه را علاوه بر تلطیف هوای شهر، تامین آب آبیاری اراضی کشاورزی منطقه سه راهی خرمشهر وکمربند سبز قم ذکر کرد.

ترکمن خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک این دریاچه مصنوعی به یک مکان تفریحی وتوریستی تبدیل خواهد شد که از جمله امکان قایق سواری شهروندان در آن میسر خواهد شد.

شهردار منطقه دو قم خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی این پروژه از ابتدای سال 85توسط سازمان پارکها وفضای سبز شهرداری آغاز و عملیات اجرایی آن نیز از اسفندماه سال 86شروع شد وامید است که تا پایان سال جاری این دریاچه آبگیری و به بهره برداری برسد.

ترکمن ادامه داد:این پرژه با اعتبارات شهرداری قم وسازمان جهادکشاورزی احداث می شود.

وی گفت: عملیات خاکبرداری آن نیز در دو فاز در حال اجراء می باشد و تاکنون حدود 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این پروژه به جای بتن از ورق های ژئوتکستال و ژئو ممبران یا پلیتون (پلی اتلین سنگین ) که با وجود عمر زیاد هزینه کمتری نیز دارد استفاده خواهد شد.

ترکمن افزود: این دریاچه علاوه آبگیری از از سد 15خرداد از دوچاه در سطح منطقه که عملیات لوله گذاری آن تا محل مورد نظر انجام شده است تغذیه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها