نماینده مردم مریوان و لردآباد در مجلس شورای اسلامی:

کردستان یک جاده استاندارد ندارد

کردستان یک جاده با حداقل استانداردهای ملی ندارد و مسوولان باید به این مهم توجه جدی کنند. اقبال محمدی، نماینده مردم مریوان و لردآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: استان کردستان از نظر توسعه اقتصادی در رده 28 استان‌های کشور قرار دارد که همین مساله از تخصیص نیافتن اعتبارات لازم حکایت می‌کند.
کد خبر: ۱۹۵۶۵۱

محمدی با اشاره به کوهستانی بودن استان، مساله کمبود راه را از معضلات استان دانست و گفت: با اعتبارات تخصیص یافته حال حاضر عمر نوح می‌خواهد تا بعد از سالیان سال شاهد احداث راه‌هایی نه با استانداردهای جهانی، که با حداقل استاندارد ملی باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: باتوجه به تفاوت شکل سرزمینی مناطق جنوبی و غربی کشور، در کردستان به علت تراکم زیاد، فضای آزاد چندانی وجود ندارد و اکثر زمین‌ها متعلق به مردم است.

محمدی از تفاوت آشکار راه‌ها و جاده‌های کردستان با استان‌های همجوار گله و اظهار کرد: معیار تخصیص اعتبار برای احداث جاده‌ها در کشور باید توجه به وسعت استان‌ها و تعداد جمعیت آنها باشد. وی در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت تبدیل منطقه ویژه تجاری مریوان به منطقه آزاد تجاری تاکید کرد و افزود: قرار است بحث ایجاد منطقه آزاد مریوان در دستور کار سفر دوم استانی هیات دولت قرار گیرد تا بر این اساس برنامه‌های بعدی نیز به تناسب یک منطقه گردشگری، از قبیل فرودگاه ویژه به مرحله اجرا دربیاید.

سنندج ــ خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها